- W przypadku Urzędu Miejskiego nastąpi reorganizacja i zmniejszenie zatrudnienia. Obecny stan kadrowy przekracza możliwości finansowe Urzędu a także jego rzeczywiste potrzeby. Wydatki na administrację w Piszu są jednymi z najwyższych w Polsce, żeby mówić o zażegnaniu kryzysu potrzebna jest zmiana również tutaj – mówi Andrzej Szymborski w związku z planowanymi na najbliższej sesji Rady Miejskiej zmianami do budżetu.
Co będzie? Zmiany nazewnictwa, łączenie wydziałów, a wszystko powiązane ściśle z redukcją etatów.
Wydział Ogólny to teraz Wydział Organizacyjny, któremu rozszerzono zakres zadań, włączając zamówienia publiczne. Oszczędności kadrowe – 16 pracowników Wydziału Ogólnego oraz 2 pracowników Samodzielnego Stanowiska ds. Zamówień Publicznych. Z dotychczasowego 18 osobowego składu w nowym wydziale pozostanie 15 etatów.
Zarządzeniem z dnia 16 stycznia powołano nowy Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości z liczbą etatów 7 + 7/8. W ramach dotychczasowego kształtu funkcjonował Wydział Zagospodarowania Przestrzennego, w którym pracowało 6 osób i Wydział Gospodarki Nieruchomościami, w którym było 5 i 7/8 etatu. Oszczędność osobowa - 4.
O 7 osób pomniejszyły się szeregi pracownicze w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa z 17 do 10 osób, 5 pracowników ubędzie z Wydziału Spraw Obywatelskich Promocji i Turystyki (było 13, będzie 8), Wydział Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy Unijnych straci 4 pracowników (było 8, będzie 4), Samodzielne stanowisko pracy ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi liczyć będzie 5 zamiast 7 osób. Jedna osoba mniej pracować będzie w Biurze Rady Miejskiej (było 3 będzie 2). Kosmetyczne zmiany dotyczące części etatu czeka Pion Ochrony. Burmistrz rezygnuje także z formalnego doradcy.
Zmiany w ilości etatów nie nastąpią w Wydziale Finansowym (14 osób), na stanowisku Audytora, Informatyka, BHP, Radcy Prawnego, w Urzędzie Stanu Cywilnego i Straży Miejskiej. Wiadomo jednak, że dwie ostatnie komórki czekają zmiany rewolucyjne. Pojawiło się zarządzenie w sprawie odwołania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a kwestia rozwiązania Straży Miejskiej podjęta zostanie na sesji 30 stycznia. W straży miejskiej pracuje 17 osób.
- Dla przypomnienia w roku 2006 w Urzędzie Miejskim w Piszu pracowało 76 osób, w dniu dzisiejszym jest 141 osób zatrudnionych na stałe, zaś na koniec roku 2014 pracowało w ramach różnych form zatrudnienia 458 osób – komentuje decyzje reorganizacyjne Burmistrz Szymborski.
Oszczędności? Już widać – ponad 20 urzędników mniej. Jest to początek szukania brakujących milionów w budżecie. Dyrektorzy jednostek podległych zostali zobligowani do szukania ich u siebie. Oszczędności sięgają średnio 20% - wynika z przedstawionego radnym projektu budżetu na 2015r. Niestety, w wielu przypadkach wiążą się ze zwolnieniami pracowników.
Projekt budżetu został zmniejszony o prawie 5,5 mln. złotych. Oszczędności dotyczą działalności wszystkich jednostek podległych jak również samego Urzędu Miejskiego.
Twoja prywatność jest dla mnie ważna i ta strona nie rozsyła reklam:
Te zasady mogą ulec zmianie w dowolnym czasie i bez powiadomienia.
Niniejsze zasady i warunki zawierają zasady dotyczące publikowania komentarzy. Przesyłając komentarz, oświadczasz, że zgadzasz się z tymi zasadami:
Nieprzestrzeganie tych zasad może skutkować zakazem dalszego komentowania.
Niniejsze warunki mogą ulec zmianie w dowolnym czasie i bez powiadomienia.
Komentarze