REKLAMA
Data dodania: 21.08.2023
Czerwonka-Mrągowo-Mikołajki-Orzysz-Ełk
Koleją na Mazury. Linia Olsztyn-Ełk zostanie wyremontowana
Rada Ministrów przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Otworzyło to drogę do realizacji kolejnych inwestycji w szlaki kolejowe na terenie całego kraju. Wśród linii, które zostaną objęte pracami jest ta prowadzące przez serce Mazur (linia kolejowa nr 223).
Linia kolejowa nr 223 - to obecnie nieużytkowany szlak kolejowy biegnący od Czerwonki w powiecie olsztyńskim, przez Mrągowo, Mikołajki i Orzysz, do Ełku. Jest to linia, która przebiega najbliżej jeziora Śniardwy i nazywana jest linią wiodącą przez serce Mazur.
Obecnie w Polsce toczą się największe w historii inwestycje kolejowe: w linie kolejowe, stacje, dworce, tabor. Odtwarzamy zlikwidowane przed laty połączenia i linie kolejowe, realizując te zadania w ramach wielu programów, takich jak Krajowy Program Kolejowy czy Kolej Plus. Skuteczna odbudowa pozycji i prestiżu polskiej kolei, z jaką mamy do czynienia w Polsce od 8 lat, jest też dowodem na walkę rządu z wykluczeniem komunikacyjnym w każdym regionie kraju — powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.

Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie przejezdności linii kolejowej na całej jej długości, tak aby umożliwić wznowienie przewozów pasażerskich. W ramach projektu odbudowana zostanie infrastruktura pasażerska, która będzie dostosowana do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Realizacja projektu pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich m.in. do Mrągowa, Mikołajek czy Orzysza.

Przywrócenie do ruchu linii 223 oznaczać będzie, że Olsztyn i Ełk będą połączone już nie dwiema, a trzema liniami kolejowymi. Pozostałe dwie to linia nr 219 przebiegająca przez Szczytno i Pisz oraz linia nr 353 przez Korsze i Giżycko.

Źródło: Min.Infrastruktury
Opinie i komentarze

Komentarze (22)

Nie dla *** aplikacji w sklepach ,żabka,Lidl, biedronka,Kaufland ***ć wasze aplikacje to jest segregacja na lepszego u gorszego klienta.Nauczcie się płacic gotówka bo kartami niby szebciej a *** szybciej i te numery ,czasami mam wrażenie że do sklepu przychodzą aby *** głupot a nie na zakupy .Nie dla Aplikacji płacimy tylko gotówka !!

Każdy przy zdrowych zmysłach unika PKP jak ognia.

Unikaj i nie sikaj po kibkach. Jest wolność wyboru i korzystaj z tego. A nie wylewasz swoje kompleksy i frustrację życiowe z powodu braku sukcesów w życiu.

Zgadzam się z Panem, tylko co będzie z połączeniami IC oraz TLK przez Pisz i Szczytno na linii 219, kiedy będzie sfinalizować inwestycja na linii kolejowej Korsze-Ełk? Ile połączeń Regio między Piszem a stolica naszego wojewodztwa jest między godziną 6.00 a godzina 13.00??? Odpowiedź brzmi: zero. Przez prawie osiem godzin nie ma pociągu do Olsztyna, nie licząc oczywiście połączenia przed godz. 8.00, ale to jest połączenie IC, czyli tymczasowe, które będzie prawdopodobnie funkcjonowało jeszcze 2-3 lata. A później co? Proszę zwrócić uwagę, ile osób w okresie poza wakacyjnym wsiada i wysiada na przystanku w Piszu, tutaj nie chodzi o frekwencję w ogóle w pociągach, ale o sam piski przystanek - jest generalnie słabo i o tym na pewno wiedzą w PKP i nie będą oni widzieć sensu w jakies inwestycje dworcowe, jeśli zarówno mieszkańcy jak i wybierani przez nich samorzadowcy maja to wszystko gdzieś.

Za politykę transportową, w tym połączenia kolejowe regionalne odpowiada samorząd województwa. Niestety ale część samorządów sobie z tym obowiązkiem nie radzi, ani organizacyjnie, ani finansowo. Nasze województwo jest pod względem komunikacyjnym najgorszym że wszystkich. Nawet na Podlasiu jest lepiej, nie mówiąc o Mazowszu gdzie na peryferyjne linii Ostrołęka - Chorzele jest 8 par pociągów na dobę. U nas zaś zamiast likwidować wykluczenie likwiduje się popyt poprzez zbyt rzadkie kursowanie pociągów. I to jest fakt. Ale tutaj jest pole do popisu dla poszczególnych samorządów powiatowych i gminnych żeby naciskać na marszałka aby zwiększyć częstotliwość kursowania. Działanie czyni cuda. Zapewniam. Jeśli chodzi o IC to z tego co wiem to na naszej linii zostanie przynajmniej jedno takie połączenie na stałe. Tu też jest pole do popisu dla samorządowców aby wynegocjować w Ministerstwie Infrastruktury (które jest operatorem połączeń IC) dodatkowe połączenia. Jakoś inne samorządy sobie z tym radzą. A u nas klasyczny imposibilizm. Kłania się brak inicjatywy, brak pomysłu a często choćby brak wiedzy że można coś załatwić i trzeba spróbować. U nas natomiast niektorzy przyzwyczaili się do bierności i życia na zasadzie "będzie jak będzie". Ale co to zasady zgadzam się z przedmowca, aby stworzyccdobrs alternatywę i trwały popyt powinno być co najmniej 8 - 10 par pociągów na dobę. To jest minimum. Zbyt mała ilość powoduje tzw. wygaszenie popytu i tworzy się kwadratura koła. Tam gdzie jest dobra oferta przewozowa tam frekwencja jest bardzo duża i to w znacznie gorszych warunkach. Poza tym fakt że jest niewystarczająca ilość połączeń nie oznacza że tak musi być w przyszłości (o czym wyżej) jej też że można odpuścić sobie dworzec. Nigdzie nie jest tak obydnie jak w Piszu, z jednej strony ruiny byłego dworca a z drugiej jakieś składowisko śmieci czy innego złomu. Wspaniała wizytówka, szalenie zachęcająca żeby zobaczyć miasto. Nie ma co. Pytanie, kto pozwolił na skład złomu przy głównej drodze i przy peronie, czy ktoś pomyślał jak to wpływa na postrzeganie miasta. To nie jest miejsce na takie przybytki. Trochę jeździ się po kraju i świecie ale faktycznie Pisz to zwyczajnie stan umysłu. Wnioski pozostawiam Państwu do przemyślenia. Komentarz jest tu zbędny. Tsk ze w przedmiocie dziury w płocie jako dworzec i pokrzyw jako WC.

Aby przewozy kolejowe w naszym regionie zaczęły być naprawdę popularne, to bezwzględnie muszą być razem zrealizowane dwa dzialania:

1) zwiększenie częstotliwości kursowania składów kolejowych na poszczególnych liniach - to zadanie dla samorządu wojewódzkiego,

2) wprowadzenie na TERENIE WSZYSTKICH MIAST Powiatowych stref płatnego parkowania w godz. 8-18, aby maksymalnie zniechęcić ludzi do automatycznego i odruchowego sięgania po samochod, z płatnościa 7 do 10 złotych za godzinę, a nie 1 czy 2 zł. Wtedy będzie można mówić poważnie o renesansie kolei w regionie i w całym kraju. Ale czy samorządy gminne, które mogą takie strefy z takimi warunkami ustanawiac się na to odwaza... Kto z radnych w Piszu taka decyzję poprze???

Zacofanemu Mazurowi/Bubie/Kolo marzą się tutaj drugie Indie.

Niewątpliwie to Ty jesteś zacofany...

A czy ktoś zastanawiał się, w jakim stopniu mieszkańcy Pisza i okolic korzystają z transportu kolejowego??? Myślę, że ogromna większość woli przemieszczać się kilkunastoletnimi szrotami kupionymi od Niemca czy Holendra i nie obchodzi ich, czy w ogóle dworzec i linia kolejowa będzie w Piszu, czy też nie. PKP nikogo na siłę nie będzie uszczesliwialo. Tym bardziej, że w całej Polsce budynki dworców przejmują na utrzymanie samorządy, najczęściej gminy.

Jest dokładnie odwrotnie i wystarczy zapoznać się choćby z powszechnie dostępnymi opracowaniami branżowymi w tym zskresie. Kilkanaście lat temu była tendencja przekazywania dworców w mniejszych ośrodkach samorządom (jako że niby samorząd lepiej będzie takim mieniem gospodarowal - co oczywiście było założeniem fałszywym i ideologicznym). Aktualnie tendencja jest dokładnie odwrotna I tam gdzie doszło do komunslizacji mienia - w związku z szerokim programem PKP SA budowy oraz rewitalizacji dworców w całym kraju - infrastrukturę dworcowa przejmuje PKP SA jako spółka zarządzającą tego typu infrastruktura. Po sąsiedzku dotyczy to m.in. dworca w Augustowie, czy Grajewie. Dostępna jest lista 130 inwestycji w całym kraju - na której oczywiście Pisza nie ma. A dlaczego nie ma to już sobie Państwo odpowiedzcie sami. Efekt jest taki, że wszędzie dworce będą albo nowe albo wyremontowane a w Piszu dziura w płocie. To jest efekt krotkowzrocznego myślenia i polityki traktowania kolei per noga. Co do frekwencji - widzę że Pan/Pani dawno nie korzystał z pociągu. Proszę przejechać się np Intercity (są dwie pary IC) lub nawet dowolnym kursem Polregio - pociągi jeżdżą pełne, jedzie się szybko (około 120 km/h), wygodnie i bezpiecznie. Jak jest dobra oferta to wiele osób przesiada się z samochodu na kolej - jest zwyczajnie szybciej i wygodniej (szczególnie jeśli chodzi o pociągi dakekobiezne). Generalnie w całej Europie jest renesans kolei i jeszcze parę lat a do średniego miastach Olsztyn nie wjedzie się prywatnym samochodem w godzinach 8 - 16 (Warszawa już wprowadza takie ograniczenia). Prezentowane przez Pana/Panią myslenie to myślenie z początków lat 90 tych gdzie uważano że samochod to luksus, zaś komunikacja szynowa jest w zasadzie zbędna. Dziś sytuacja jest dokładnie odwrotna, co widać bardziej w aglomeracjach. Na prowincję ten trend dochodzi z opóźnieniem, ale dochodzi. Po wybudowaniu linii Ostrołęka - Łomża - Pisz - Giżycko podróż z Pisza do Warszawy ma trwać 1 godzinę i 40 min. Żadnym samochodem nie dojedzie się w takim czasie. Szybka kolej to przyszłość. Samochód zaś w założeniu ma mieć charakter głównie lokalny i uzupełniający. Czasy się zmieniają.

Dacze, dacze, dacze, dacze

Dodam do wypowiedzi Mazura pod koniec lipca córka mojej siostry z Warszawy do Pisza przyjechała z jedną przesiadką jeżeli się nie mylę to w czasie 4 h 40 minut. Z jedną przesiadką w Olsztynie. Czy jest to długo ? - ocenę pozostawiam Państwu.

To nie jest dużo, ale też mogłoby być lepiej. Rozumiem że pisze Pan o połączeniu 11.28 z Warszawy Gdańskiej i przesuadcea Olsztynie 13.58 - 14.18. Tak jest takie połączenie i to jest pociąg Kraków - Olsztyn Główny oraz skomunikowany kurs Przewozów Regionalnych o godz. 14.18. Czyli około 15 - 18 minut na przesiadkę. Optymalnie. Ale żeby nie było tak smutno to za około 6 - 8 lat będzie juz połączenie "na wprost" z centrum i południem kraju, zaś podróż z Pisza do Warszawy ma trwać 1 godzinę i 40 minut. To będzie oferta nie do pobicia, także dla samochodu czy innego środka komunikacji. Jeszcze trochę trzeba wytrzymać. Będzie dużo lepiej. Już trwają prace przygotowawcze na odcinku Ostrołęka - Łomża. Potem nasz odcinek czyli Łomża - Pisz.

Ta inwestycja ma szansę powodzenia, jeśli do władzy w naszym kraju nie dojdzie PO, ponieważ ta opcja polityczna jest za tym, aby Polska wschodnia pozostała skansenem Europy. Także ja byłbym bardzo ostrożnym co do kolei warszawsko-mazurskiej...

jak burmistrz Pisza mógł odmówić współpracy z pkp. To jest nie pojęte. Został wtedy wyremontowany cały szlak do Olsztyna, zrobiony nowy most, a buremistrz Pisza odmówił współpracy przy remoncie dworca, który miał służyć przede wszystkim rozwojowi i przyszłości całego miasta. Brak zainteresowania i współpracy ze strony Szymborskiego doprowadził, do tego, że cała dotychczasowa infrastruktura została sprowadzona do minimum i przeniesiona w nowe miejsce i mamy tą osławioną, kompromitującą dziurę w płocie. To są fakty. Wina leży całkowicie po stronie włodarza Pisza . Warto jeszcze dodać, że wtedy Szymborski zamiast dołożyć do remontu dworca wydał miliony na nikomu nie potrzebny port.

mówisz że całkowita wina to Szymbora???oj takie to polityczne coś jak "niemiecki Tusk"..., jak popuścisz w majty i masz torf to pewnie też wina Szymboraka bo tak najprościej, temat dworca to wyłącznie spraw PKP, każdy włodarz chce lepszego wizerunku miasta tym bardziej za cudze pieniądze, przecież był włodarz alicki 8 lat, było jeszcze gorzej bo stara linia była co 20 km/h pociąg się slimaczył...on też tego chciał, takie smęcenie to zostaw dla narkomanów i pacjentów szpitala psychiatrycznego. Zresztą temat jes o linii kolejowej nie o dworcu, Ciebie po prostu Szymbor do obłedu doprowadza i bardzo się z tego ciesze :) Tak ma być!

tak, tak... niemiecki Tusk, torf w majtkach, Alicki, narkomani, pacjenci szpitali psychiatrycznych. Tylko na wyzwiska i epitety cię stać? Napisz merytorycznie i podaj powód dlaczego Szymbor nie współpracował z PKP przy modernizacji dworca. Dlaczego za jego kadencji zamiast dworca powstała dziura w płocie? Zgadza się decyzje Szymbory i ta dziura w płocie to obłęd.

chcesz argumentów a siejesz popylinę. Nie znam szczegółów, ale faktem jest że każdy włodarz gminy od 89 roku chce dworca pięknęgo, porządnego i najlepiej za cudze pieniądze, ale je..PKP tego nie chce i koniec kropka. Szymbor to akurat z PKP cos jeszcze gada...ale nie wiem sąd wziąłeś idee że PKP koniuecznie chce uszcześliwić Piszan tylko Szymbor konieczni nie chce, to nikt nie jest głupcem jak ty, każdy włodarz zrobi politykę przy nowym dworcu. Dziura powstała w twoim nieiwielkim muzgu i fakt że za kadencji Szymborskiego, bo widać że nie możesz przestać o nim myśleć. ...i zmień majty bo torf się rozkłada...bez odbioru.

Nie znasz szczegółów, a więc po co piszesz bajki z mchu i paproci , akurat temat remontu dworca i propozycja współpracy ze strony pkp przypadła przed końcem II kadencji Szymbory.Było o tym głośno. Wił się i krętaczył, aż pkp podziękowała za współpracę z tym pożal się boże burmistrzem, wybiła dziurę w płocie, a sam dworzec wystawiła do sprzedaży. Taka była prawda. Hehehehe... dworzec i dziura w płocie to już historia, znawco stolców i majtek zainteresuj się .... hehehe majtami burmistrza, bo przy budowie pdk-u, jak nic ... w gaciach ma pełno i smród wokół.

Na Śląsk , Mazowsze, Pomorze, Wielkopolska , Małopolska- dużo robią. Mazury- najlepiej jakby tylko pola, jeziora. Po co normalne zakłady, praca ? Żeby Ślązaki, Warszawa mieli gdzie na wakacje. Nie ważne dla żadnego posla z Mazur, żeby wiecej pracy cały rok. Morawiecki, Kaczyński w nosie mają Mazury też Warmię. Rządzą parę lat ale nic lepiej. Pani Arent też woli Pis ale nie Mazury , Warmię.

Temat dworca PKP był wałkowany za czasów burmistrza Alickiego. Dlaczego nie wyszło ? Radni z dwudziestoletnim powinni to wyjaśnić. Zwłaszcza Ci, którzy wówczas popierali burmistrza Alickiego, a obecnie są przydupasami pana Szymborskiego. Dziurę w płocie powinien wyjaśnić Starosta Piski ( nazwiska nie pamiętam) oraz obecny burmistrz. Najważniejsze, mamy posła z 8 - letnim stażem. On powinien wyjaśnić sprawę, dlaczego dworca brak. Ostatnio pokazywano osiągnięcia poselskie nowej minister zdrowia dla swego terenu. Wielomilionowe dotacje dla przychodni lekarskiej, szpitali.... itd. A nasz poseł ? Po co głosować na kogoś, kto nie dba o swój rejon.

Nasz poseł ma do powiedzenia w Pis -ie tyle ile miał do powiedzenia w czasie okupacji żyd.

Stadion na mickiewicza zrobiony a ani jeden trening jeszcze sie nie odbyl ani jrdrn lekkoatleta nawet go niezwiedzil 😁😄🤔🫤i do czego komu on potrzebny? 🤔🙂

W artykule nie ma nic o wyborach, ale jest kilku dyskutantów co tej polityki szukają, no to ja tym postem się wpisuję w ich życzenie. Dzięki działaniom Andrzeja Szymborskiego obecnego burmistrza Pisza lub raczej braku jego działania i braku woli współpracy z PKP nasze miasto nie ma dworca, a jest za to słynna dziura w płocie. Ta dziura w płocie to jest bezpośredni skutek działań burmistrza Pisza związanego z Platformą Obywatelską. Każdy mieszkaniec Pisza może naocznie przekonać się, jak burmistrz Pisza i jego polityczne otoczenie dbali o rozwój Pisza oglądając ruiny dworca i słynną na całą Polskę dziurę w płocie. Chcieliście polityki realnej, rzeczywistej i prawdziwej w piskim wydaniu, to ją macie.

Nie zesraj się

W sumie po co dworzec, skoro jest w Berlinie. Przecież dworzec w Piszu to jest gigantomania. W Berlinie wystarczy. Idąc dalej tym tokiem myślenia, po co w ogóle kolej, przecież jest w Warszawie. Konsekwencją takiego myślenia nie jest potrzebne nic. Przy tym dziura w płocie zastępująca dworzec i pokrzywy zastępujące WC i pełniące funkcje słynnych "Piskich Łazienek" jawia się niczym niedościgniony luksus. A poważnie, należy wreszcie rozpocząć publiczna debatę, dlaczego jako jedno z nielicznych miast powiatowych Pisz nie ma dworca, choć była taka szansa. Kto jest za to odpowiedzialny i jakie są drogi do naprawy tego błędu (jesli w ogóle ktoś o tym pomyślał, żeby to naprawiać).

Panie.. daj pan spokój

cale szczescie posiadam helikopter

i o nic nie musze sie martwic

Czy prawdą jest że radny gminny Andrzej Zadroga doniósł do prokuratury na burmistrza Pisza aktualnej kadencji w sprawie dotacji na rewitalizację parku?? Tak słyszałem, ale nie chcę się wierzyć, że były kandydat na burmistrza donosi na konkurencję. Nie fair grasz Panie radny (jeśli to prawda). Gdzie się podziały hasła Bóg, Honor, Ojczyzna? Wy z PISU ciągle wypominacie innym teczki, współprace z SB i inne sprawy, a sami bez skrępowania donosicielstwo...Na co Panu radnego skazany Szymborski? Co Pan z tego będziesz miał?

Ale prawdziwa. Tak doniósł to prawda.

Czemu akurat dworzec, a nie kolejne lotnisko, jak w Radomiu?

Czuć, że mamy rok wyborczy. Dużo się dzieję w obietnicach... Ale nie bójcie się towarzysze, partia pewnie słowa otrzyma xD.

Zapomniano dodać, że w Mikołajkach będzie także remontowane dworzec. Z tego co pamiętam to Ruciane także ma mieć rewitalizowany dworzec. Nowe dworce są w zasadzie wszędzie (lub rewitalizowane) - o co reguły także zabiegają wszyscy samorządowcy. Ewenementem na skalę nie tylko województwa jest Pisz który nie jako bez walki przegwizdał dworzec. A jak wszyscy pamiętamy (bo to raptem kilka lat) była realna szansa. Skoro nie było zainteresowania tematem to i PKP postawilo krzyżyk na tym. Zasada jest prosta, jak nie zależy lokalnie to nie będzie też zależeć centralnie. Tutaj sporą część ludzi przyzwyczaiła się iść z falą, na zasadzie że może ktoś coś zrobi to będzie dobrze, a jak nie to trudno. A prawda jest taka że o inwestycje trzeba walczyć, szczególnie w regionie zacofanym infrastrukturalnie i gospodarczo. W tego typu regionach jest trudniej niż na Mazowszu czy Wielkopolsce i tym bardziej dziwi, że dopuszczono dworzec i potrzebami możliwość stworzenia sensownego centrum przesiadkowego łączącego różne rodzaje transportu. Aż się prosilo aby w tym miejscu wybudować choćby dworzec systemowy (taki jak np w Nidzicy) lub przebudować istniejący dostosowując do współczesnych parametrów. Tam gdzie jest dobra współpraca samorządów z zarzadcami infrastruktury, tzn są też inwestycje, dworce i rozwój. Tam gdzie każdy ciągnie w swoją stronę i chce tylko coś dostać nie oferując własnego wkładu tam jest problem. I jest to co jest. Zamiast dworca jest dziura w płocie porośnięta chwastami, bez parkingu, bez zaplecza, bez kasy, bez automatu biletowego nawet, z toaletą pod chmurką w krzakach etc. Wizytówka porażająca. Tylko zrobić zdjęcie i sprzedawać jako pocztówki prawie jej z wizerunkiem Wawelu czy Zamku Królewskiego. Proponuje też sfotografować toaletę w pobliskich krzakach i sprzedawac hako widokowke z Mazur z napisem "Łazienki Piskie". Sukces komercyjny murowany, wszak próżno szukać podobnej osobliwości.

Kto opłacił ten post? Mamy kampanie a ta informacja z Min. Infrastruktury to element kampanii wyborczej.

Srampania ziomek zapal dżojsta heszke w meszke him łagadudu

A skad ma byc informacja, od ruskich, czy może od kosmitów? Weź człowieku głęboko oddech lub szklankę zimnej wody, bo upał chyba klepki poprzestawial. Lepiej zapytaj, co się stało że wszędzie są dworce a w Piszu dziura w płocie i WC w pokrzywach. Kto zaniedbal ten temat i kto o tym zdecydował że mamy taka wizytówkę.

Racja. Zamiast dziury w płocie, powinna być dziura w ziemi.

Dzień dobry

W kolnie budują piekny nowoczesny dworzec pkp a w piszu dziura w plocie no tak jaki burmistrz taki dworzec burmistrz wizytowką mista jest 👍

Dworzec PKP w Kolnie ? Przecież przez tę wiochę nigdy nie jeździł pełno prawny pociąg, nie licząc wąskotorówki przed wojną.

Zdaje się że on miał na myśli Kolno między Biskupcem i Reszlem, tam faktycznie wybudowano niedawno przystanek PKP i jest już czynny.

Ostatnie 8 lat to największe w historii Polski inwestycje w kolejnictwie. Powiatowe miasto Pisz nie ma dworca, a na peron wchodzi się przez dziurę w płocie. Miałeś chamie złoty róg - "Wesele" Wyspiańskiego. Panie burmistrzu Szymborski ten cytat pasuje, jak ulał do Pana.

Kieszonkowcy lubią to. W kwietniu zatrzymano zorganizowaną grupę przestępczą okradającą podróżnych w pociągach. W ten proceder byli też zaangażowani pracownicy kolei. A i politycy przy takich inwestycjach na pewno coś uszczkną.

Chyba PRZEZ Mazury. Wszystkie miejscowości znajdują się w obrębie Mazur !

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt