REKLAMA
Data dodania: 13.04.2022
Helikopter z aparaturą pomiarową w akcji do 30 kwietnia
Ruszyły lotnicze prace geofizyczne na trasie przyszłej linii kolejowej Ostrołęka-Pisz-Giżycko
Zdjęcie ilustracyjne
Od 13 do 30 kwietnia na terenie gminy prowadzone będą lotnicze prace geofizyczne dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko” realizowanego na zlecenie Spółki Centralny Port Komunikacyjny.
Prace będą polegały na przelotach helikoptera wyposażonego w aparaturę kontrolno-pomiarową wzdłuż odcinków pomiarowych, tj. wzdłuż planowanej trasy linii kolejowej. Ich celem jest rozpoznanie budowy geologicznej wzdłuż odcinków pomiarowych przedstawionych na załączonej mapie.


Do helikoptera podwieszony będzie układ pomiarowy rejestrujący naturalne pole magnetyczne Ziemi oraz wzbudzone pole elektromagnetyczne, który działa jak duży skaner 3D gruntu, podobne jak skanery MR lub USG w szpitalach. Helikopter będzie leciał  na wysokości około 100 m, zaś podwieszony układ pomiarowy będzie przemieszczał się około 40 do 50 m nad powierzchnią ziemi. Planowana prędkość przelotu to 60 do 80 km/h.


Planowane pomiary oraz sam przelot są nieuciążliwie dla mieszkańców, nie oddziaływują oraz nie  stanowią zagrożenia dla ludzi i zwierząt. Poziom natężenia pola elektromagnetycznego zastosowanego układu pomiarowego  jest znacznie mniejszy niż poziom natężenia pola emitowany przez linie elektryczne czy sieci telefonii komórkowej.

Prace prowadzone będą w oparciu o Umowę o świadczenie usług zawartą pomiędzy JAF-Geotechnika  Sp. z o.o. a firmą Geopartner Geofizyka Sp. z o.o. w ramach realizacji projektu „Opracowanie studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami studium wykonalności dla Projektu pn.: „Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko”  realizowanego na zlecenie Spółki Centralny Port Komunikacyjny.

Źródło: UM Pisz
Opinie i komentarze

Komentarze (9)

A co z budynkami przez które ma biec linia kolejowa . Co na brug tak ch..

Jak juz przyjdzie ten "nowy" to w Piszu,dziury same poznikaja z drog,powstana dworce i parkingi,obwodnica zaraz drugiego dnia po wyborach.Z nieba poleje sie asfalt na nowych drogach.W centrum na placu powstana kafejki pelne szczesliwych i radosnych klientow,morze drzew i krzewow.Tymi nowymi ulicami poniosa sie chory anielskie i zapach fiolkow.Zenada!

Dziury wszystkie pewnie nie poznikają, kafejek tez nie przybędzie, Ale może śmieci będą wywożone, ulice sprzątane, ludzie kompetentni zatrudniani, no i tego kłamcy nie bedzie

Tak,tak,to kto nieskonczonych w swojej glupocie,niekompetentnych i klamcow wybral ten piski narod do wladzy?Teraz bedzie inaczej?

Za rządów Szymborskiego 9 lat nic się w Piszu nie zadziało. No nabrzeża Pisy ok, tylko ile przy tym rozczeń itd. Poprost zero inwrstycji. Legat który boi się inwestować, bo to nie takoe proste, jak na niego.

Helikopter mógłby w gratisie przelecieć w Piszu w okolicach parku gdzie stał dawniej zamek.

Ha ha przewidywalny czas wykonania zaraz po trupie kaczynskiego i upadku pis oraz kato ciemnogródu

A po co mi to wiedzieć?

Tylko ciekawe jak zmieni się władza czy to nie upadnie.

Dobra wiadomość. Mam nadzieję, że prace planistyczne i przygotowawcze przebiegna sprawnie i jak najszybciej rozpocznie się budowa tej bardzo potrzebnej dla rozwoju Mazur inwestycji infrastrukturalnej. To będzie okno na świat i wreszcie kawałek linii kolejowej spełniającej współczesne minimalne standardy. To także będzie najlepszy i najszybszy środek komunikacji z centrum kraju i dalej. Podróż do Warszawy w godzinę i 40 min to czas bezkonkurencyjny. Oby jak najszybciej. To także szansa na to aby Pisz stał się stacja węzlowa a to oznacza szansę na dworzec i węzeł przesiadkowy. Jednak potrzebna jest tu także inicjatywa władz samorządowych, bo jeśli nie będzie zainteresowania i lobbowania za tym tematem jak też współpracy przy udostępnieniu terenu to nie będzie dworca. Błędem był brak zainteresowania tym tenatem przy modernizacji linii 219. Najwygodniej jest oczywiście powiedzieć że to nie sprawa samorządu tylko pewnej spółki PKP ale tam gdzie ta współpraca układa się dobrze i jest otwartość samorządów tam wiele rzeczy daje się załatwić. U nas natomiast brak jest spójnej wizji i dakekowzrocznej polityki rozwoju i to się potem strasznie msci. Niemniej jednak budowa szybkiej i nowoczesnej zekektryfikowanej linii kolejowej to ogromna szansa. Takie szanse pojawiają się raz ba 100 - 200 lat. Oby się to zmaterializowalo.

"Jednak potrzebna jest tu także inicjatywa władz samorządowych, bo jeśli nie będzie zainteresowania i lobbowania za tym tematem jak też współpracy przy udostępnieniu terenu to nie będzie dworca".

Za rok i sześc miesięcy wybory. Szukam kandydata na Burmistrza zamiast obecnego. Co oferuję jako mieszkaniec? Wypłatę z podatków i wsparcie w rozsądnym, zaangażowanym zarządzaniu gminą. Stawiam warunek, żeby nie zawierał ugód na 700 tysięcy za wyrządzoną gminie szkodę jak obecny.

Do mazura- z obecnym się nie uda. W 2018 roku publicznie mówił, ze jest porozumienie z kolejami w sprawie dworca.

Wypada zapytać się szymborskiego o dworzec i parking .

Dałbym już spokój z Szymborskim. Za rok i sześc miesięcy wybory. Trzeba szukać kogoś innego.

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt