9 września odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, które oceniło dokumentacje projektową budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Mrągowo - Orzysz - Ełk. Komisja postanowiła rekomendować do realizacji wariant B.
Procedura wyboru wariantu przebiegu drogi krajowej nr 16 na odcinku Mrągowo - Orzysz - Ełk została wszczęta w 2007 roku. Analizowano wówczas 16 wariantów. Od marca do sierpnia 2008 roku wykonano dla nich inwentaryzację przyrodniczą. Silny był również nacisk społeczny, aby przeanalizować dodatkowe, zaproponowane w toku konsultacji warianty przebiegu trasy.Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i postulatom zgłaszanym przez różne środowiska zorganizowaliśmy debatę społeczną poświęconą rozwojowi sieci drogowej Mazur. Wzięli w niej udział przedstawiciele samorządów, organizacji pozarządowych, naukowcy a także osoby prywatne zainteresowane inwestycją. Uczestnicy debaty, którzy mogli wypowiadać się na wideokonferencji jak i zadawać pytania na czacie, przedstawili argumenty zarówno przeciwko jak i za budową tej drogi. - informuje GDDKiA.
Zgodnie z raportem oceny oddziaływania na środowisko opracowanym w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-GDDKiA środowiskowego (STEŚ-R) zarówno wariant B (Mrągowo - Kosewo - Baranowo (od strony południowej) - Mikołajki - Woźnice - Drozdowo - Orzysz (od strony północnej) - Strzelniki - Klusy - Chrzanowo - Ełk), jak i wariant C (Mrągowo - Użranki - Mrówki (most) - Ławki - Woźnice - Drozdowo - Orzysz (od strony północnej) - Strzelniki - Klusy - Chrzanowo - Ełk) mogą być realizowane. Natomiast wariant A (Mrągowo - Kosewo - Baranowo (od strony północnej) - Mikołajki - Woźnice - Drozdowo - Orzysz (od strony północnej) - Strzelniki - Klusy - Chrzanowo - Ełk) jest nieakceptowalny z przyrodniczego punktu widzenia, ponieważ w tym wariancie miałaby miejsce największa ingerencja inwestycji w przyrodę ożywioną. Wariant B uzyskał najkorzystniejsze wyniki w kryterium "środowisko przyrodnicze i społeczne" oraz w kryterium funkcjonalnym obejmującym swym zakresem długość trasy, dostępność transportową oraz wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wariant C wypadł najlepiej według kryteriów technicznego i ekonomicznego. Z przeprowadzonych analiz wynika, że podjęcie inwestycji, jaką jest budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Mrągowo - Orzysz - Ełk, jest znacznie bardziej korzystne niż pozostawienie drogi krajowej nr 16 w stanie istniejącym.Obecnie zakończyliśmy etap analiz poszczególnych wariantów i przygotowujemy materiały do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla rekomendowanego do realizacji wariantu B. Wniosek złożymy w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie. Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu decyzji środowiskowej, będzie opracowanie koncepcji programowej - informuje GDDKiA.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piszanin.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz