Pisz — Od 14 grudnia bieżącego roku, wejście w życie nowego rozkładu jazdy PKP wiąże się z likwidacją całorocznych połączeń dalekobieżnych PKP Intercity na linii kolejowej nr 219, przebiegającej przez nasze miasto. Pociągi, do których mieszkańcy przyzwyczaili się w okresie modernizacji linii 38, zostaną zastąpione kursem wyłącznie sezonowym – będzie to skład IC Stańczyk, kursujący tylko w miesiącach letnich. Decyzja ta budzi poważne obawy w kontekście dostępności transportowej i stawia pod znakiem zapytania komfort dojazdu do ośrodków akademickich i rynków pracy poza sezonem turystycznym.
Ograniczenie kluczowe dla studentów
Nasze miasto, będące ośrodkiem bez własnej uczelni wyższej, generuje stały ruch pasażerski związany z edukacją. Studenci z powiatu piskiego, którzy uczą się na uniwersytetach i politechnikach, regularnie dojeżdża do większych ośrodków miejskich. Najczęstszymi kierunkami są Olsztyn, Białystok i Gdańsk.
W okresie objazdu, pociągi dalekobieżne zapewniały szybki, bezpośredni i relatywnie komfortowy dojazd. Wycofanie całorocznej oferty Intercity oznacza, że poza wakacjami studenci będą zmuszeni do korzystania z pociągów regionalnych, które często wymagają przesiadek, charakteryzują się dłuższym czasem przejazdu i są gorzej dostosowane do potrzeb dalekich podróży.
"Utrata całorocznych połączeń jest sygnałem o braku priorytetów dla komunikacji w tej części Mazur. Ograniczenie oferty do sezonu wakacyjnego zadowoli turystów, ale nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych lokalnej społeczności w pozostałych dziewięciu miesiącach roku. To pogorszenie dostępności dla studentów i osób pracujących poza Piszem" – komentuje jeden z obserwatorów rynku transportowego.
[WIDEO]429[/WIDEO]
Zdaniem Piszanina: nie mamy znajomości na górze, nie mamy elektryfikacji
Utrzymanie sezonowego charakteru połączeń Intercity jest postrzegane jako dowód niewystarczającego wsparcia lobbystycznego dla potrzeb transportowych południowych Mazur. Pojawiają się także głosy wskazujące na fundamentalny problem infrastrukturalny linii 219.
Linia kolejowa nr 219 (Olsztyn – Szczytno – Pisz – Ełk) jest jednotorowa i w przeważającej części niezelektryfikowana. Brak trakcji elektrycznej na kluczowym odcinku zmusza pociągi Intercity, w przypadku chęci obsługi tej trasy, do zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co jest czasochłonną procedurą, wydłużającą czas przejazdu i podnoszącą koszty operacyjne przewoźnika. Ta niekompatybilność infrastruktury jest jednym z czynników, który sprawia, że linia 219 jest mniej atrakcyjna dla Ministerstwa Infrastruktury w kontekście całorocznych połączeń dalekobieżnych w porównaniu do zmodernizowanej i zelektryfikowanej linii 38.

Alternatywa w połączeniach regionalnych
W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 14 grudnia 2025 roku, spółka Polregio obiecuje zwiększenie pracy eksploatacyjnej na Warmii i Mazurach, jednak nawet pobieżna analiza nie wskazuje na znaczące zwiększenie liczby połączeń na samym odcinku Pisz – Olsztyn, lecz raczej na dostosowanie godzin kursowania do pociągów innych przewoźników.
W zaistniałej sytuacji, samorządy oraz lokalni eksperci sugerują, że aby minimalizować negatywne skutki wycofania Intercity, konieczne jest intensywne dążenie do zwiększenia liczby połączeń Polregio na trasie do Olsztyna. Zwiększenie częstotliwości kursów regionalnych mogłoby umożliwić studentom i pracownikom lepsze planowanie podróży przesiadkowych, stanowiąc tym samym realną alternatywę dla zlikwidowanych kursów dalekobieżnych.
Ale jak to zrobić, gdy nie mamy żadnych przyjaciół na górze decyzyjności. A ci, którzy tam się znajdują już dawno przestali myśleć o Piszu.
Wojtek09:15, 29.11.2025
Wszystkich zmęczonych brakiem perspektyw rozwoju, czy choćby egzystowania w tym smutnym miasteczku zachęcam do wyjechania raz na zawsze. Ile można obserwować wzajemne kąsanie się lokalnych świń żądnych koryta? Ile można czekać na nieokreślony, a ciągle oddalający się "cud", który odmieni nieuchronne przeznaczenie tej mieściny?
Niestety, od remontu lokalnej drogi, chodnika; czy lokalnego festynu z jakiejś tam okazji, gdzie lokalna władza mizdrzy się do obiektywów - ten cud się nie stanie.
Kto mądry, ten z Pisza wyjechał
Stefan09:55, 29.11.2025
A radni siedzą i w stołki *%#)!& coś działać.to oni powinni działać.od tego są
Tomasz15:31, 29.11.2025
Zaraz się nasza gminna gwiazda social mediów obudzi i napisze, którzy to radni - bo przecież nie wszyscy, to jasne ;) Tam, gdzie niepowodzenie - tam wyłącznie wina radnych opozycyjnych wobec naszej gminnej światłości, tytana, herosa itp.
Zresztą... po co się przejmować powolnym upadkiem kolei w Piszu? Nie lepiej zachwycać się nowym chodnikiem czy pergolami nad rzeką ustawionymi w listopadzie?
Jak wybraliście - tak macie
Kolo10:40, 29.11.2025
To Ukochany Przywódca nie załatwił takiej drobnostki? Niemożliwe, bo podobno jest znany ze swej tytanicznej pracy po 24 h. A poważnie, sprawa była znana od dawna i do załatwienia. Bez problemu można było pozostawić przynajmniej jedną parę IC. Nie ma powodów jakichkolwiek, aby wszystkie pociągi IC w liczbie chyba 4 czy 6 par jeździły jedna trasa przez Giżycko. Nawet na planowanej do rewitalizacji linii 223 przez Mrągowo już planuje się minimum 2 pary IC i to przy gorszych parametrach linii. Żenada.
Kolo10:49, 29.11.2025
C.D.
Operatorem przewozów IC jest Ministerstwo Infrastruktury. Grubo rok temu MI zapowiadało rozważenie pozostawia ia co najmniej jednego połączenia IC na tej linii jesli będą zainteresowane samorządy i mieszkańcy. Już wtedy trzeba było wsiadac w limuzynę i jechać do Warszawy załatwiać sprawę. Tym bardziej że PKP IC kupiło z Newagu ponad 30 hybrydowych zespołów trakcyjnych elektryczno - spalinowych dedykowanych właśnie na takie linie. I taki właśnie supernoeoczesny pojazd będzie jeździł z Gdyni do Białegostoku przez Olsztyn - Szczytno - Chorzele - Ostrołękę i Łapy do Białegostoku. Czyli gorsza linia już nasza. Tam sobie to samorządy załatwily. Tu zaś władza nie robiła nic za wyjątkiem propagandy.
Jan10:53, 29.11.2025
Powtarzam od lat, w tym mieście trzeba wywieźć na taczkach wszystkich radnych, starostów, zastępców, dyrektorów i innych pociotakow na ciepłych stołkach i zacząć budować wszystko od nowa bo ten syf się będzie ciągnął cały czas.
Pozostałe komentarze
Xawery06:45, 29.11.2025
Pisz był dziurą i dziura zostanie z roku na rok gorsza 🤮🤮🤮🤮
Robert09:13, 29.11.2025
Wypadałoby podziękować odpowiedzialnym za ten stan rzeczy. Posz się zwija.
Kolo11:00, 29.11.2025
C.D.
Po likwidacji IC na tej linii oferta kolejowa będzie żadna. Teraz też jest bardzo skromna, ale jakaś od biedy jest. Nie zastąpi tego "łatanie" jakimś dodatkowym kursem Polregio, bo to nie jest żaden zamiennik. To jest zupełnie inna funkcja. Poza tym tych kursów Polregio i tak będzie dramatycznie mało, z wielogodzinnymi "dziurami" w ciągu dnia. Na tego typu linii takt powinien być co najmniej dwugodzinny żeby to miało sens. Takie są standardy i wytyczne. Tu nawet tego nie będzie w połowie. Na połączenia wożące powietrze z Olsztyna do Chorzel na Kurpiach to pieniądze i tabor jest, zaś na komunikację z Mazurami w ramach tego samego regionu to już nie ma. Nie wiem o co tu chodzi ale temat jest do zbadania przez media bo coś tu jest nie tak. Tu jest generalnie problem nie tylko na szczeblu lokalnym (zero efektywnych dzualan), ale też na szczeblu regionalnym. I nie ma co się dziwić że Ministerstwo Infrastruktury tnie połączenia IC na tej linii skoro nikt się tym nie interesuje i nie lobbuje. Jakoś gdzie indziej się da załatwić takie rzeczy tym bardziej że na tej linii IC zawsze miał duża frekwencję.
Kolo11:18, 29.11.2025
C.D.
Odnośnie kwestii technicznych linii nr 219, to co prawda na razie nie jest to linia zelektryfikowana, niemniej jednak (jak już wspomnialem) do obsługi połączeń dalekobieznych prowadzących częściowo także po liniach niezelektryfikowanych PKP IC zakupiło ponad 30 sztuk HZT (czyli hybrydowych zespołów trakcyjnych) mogących jeździć bez zmiany lokomotywy (jak w tradycyjnych skladach) na wszystkich rodzajach linii. Pierwsze egzemplarze HZT będą odbierane niedługo. Dla nich już zostały wyznaczone trasy. Jedna z tych tras przebiega też częściowo po linii 219 tyle że w Szczytnie odbija na Chorzele i Ostrołękę. Tam sobie to załatwili i będą mieli supernoeoczesny skład do Gdyni. A u nas nic. Ciekawe jest to, że tam ma być HZT mimo znacznie gorszych parametrów linii i niższej prędkości (u nas linia jest eksploatowane na 120 k/h, a tam na 60 - 80 km/h). Ciekawe to wszystko. W Mrągowie już lobbuja za IC choć prace torowe mają się zacząć dopiero w 2027r. U nas nie dzieje się nic choć mamy linię o świetnych parametrach od 2019r. Wnioski wyciągnięcie dobie Państwo sami.
Kolo11:44, 29.11.2025
C.D.
Odnosząc się natomiast do treści artykułu (notabene dobrego i merytorycznego, choć spoznionego, bo problem był znany od co najmniej roku), to nie jest tak, że trzeba mieć "na górze" jakieś znajomości. Wystarczą systematyczne i konsekwentne działania władzy oraz metodycznie zaplanowany lobbing, a nie pozorowanie działań. Ja tu nie odkrywam niczego nowego. Był na to co najmniej rok i przez ten rok można było temat załatwić. Media lokalne powinny wziąć się za wyjaśnienie tej sprawy, w szczególności ile było wyjazdów do Warszawy w tej sprawie, jakie były podejmowane działania, jakie przedstawione propozycje, czy były prowadzone spotkania z władzami gmin powiatów szczycienskiego i ełckiego w tej sprawie, czy i jakie pisma były kierowane i do kogo, jakie były odpowiedzi i dalsze działania. Jedli trzeba to dziennikarz ma prawo żądać tych informacji, w tam w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej (u.d.i.p). Kolejna kwestia, to wspomniane HZT (czyli hybrydowe zespoły trakcyjne), które zostały zakupione w dużej ilości właśnie do obsługi takich linii jak nasza dla połączeń IC. Czy ktoś się interesował dlaczego żaden z tych ponad 30 sztuk HZT nie został "trasowany" na ten odcinek linii 219 a będzie jeździł do Białegostoku z Gdyni przez Szczytno i Ostrołękę mimo gorszych parametrów linii i niższej prędkości? Tu cos nie gra i trzeba wyjaśnić oraz naprawić ten błąd.
Kolo12:18, 29.11.2025
C.D.
Dla zainteresowanych tematem pragnę dodatkowo nadmienić, iż Łomża też "załatwiła" sobie nowe składy HZT (elektryczno - spalinowe hybrydy) i będą mieli po modernizacji linii do Sniadowa połączenia IC do Warszawy mimo takze niezelektryfikowanego charakteru linii. Podobnie Gorzów Wielkopolski (jest to jedyne miasto wojewódzkie, które nie posiada zelekyryfikowanej linii kolejowej). Czyli się da, jak się chce. Tyle że trzeba takie sprawy załatwiać dużo wcześniej. To jest kwestia budowania strategii rozwoju i pewnej charyzmy. Jedli natomiast komus wystarcza wiejskie festyny i propaganda, to jest jak jest. Należy stanąć w prawdzie i zapytać co dalej i jak problem rozwiązać. Jesli potrzeba wsparcia merytorycznego to są odpowiedni ludzie, którzy mają wiedzę techniczną i fachową w tych kwestiach. Trzeba ich pozyskać i pchać temat. Propaganda wystarcza na krótko. Na dłuższą metę nie zastąpi to realnych i konkretnych działań. I nie trzeba tu żadnych mitycznych "znajomości" na górze. Wystarczy charyzma i metodyczne działania. Inni jakoś nie mają z tym problemu. Co więcej, są nawet w stanie przekonać do elektryfikacja lokalnych linii (przykład Nysa, czy Końskie). Na Mazowszu nie takie "boczne" linie są elektryfikowane. Ale jak się nic nie robi w temacie to nawet nikt nie skieruje tutaj HZT choć jest to na ten moment wręcz wymarzone rozwiązanie i na wyciągnięcie ręki. Aż się prosi skierować HZT na trasę Warszawa - Olsztyn - Pisz - Ełk.
A tak a'propos, to IC Hańcza po skierowaniu na trasę przez Giżycko i tak będzie obsługiwana lokomotywa spalinowa do przynajmniej lipca 2026r. A potem takze częściowo tak ze trakcja spalinowa. Zatem argument za zabraniem nam tego połączenia z uwagi na brak elektryfikacja jest delikatnie mówiąc nie do końca uprawniony. To też poddaje do analizy i budowaniu argumentów.
Piszanin_Piszanin18:06, 29.11.2025
Zabawa w słowa. Wymyślamy słowo, które jest synonimem poprzedniego słowa, zobaczymy gdzie dojdziemy. Słowem rozpoczynającym jest słowo Pisz. Ja zaczynam:
Pisz - Śmietnik
ref12:09, 30.11.2025
Wygłupią sie z tym referendum, to nic nie zmieni, nie ma innego kandydata a referendum to koszty dla mieszkańców
Jot 2315:52, 30.11.2025
Drodzy mieszkańcy, Burmistrz Dariusz Kiński robi wszystko, co w Jego mocy,aby zapewnić mieszkańcom gminy Pisz dostęp do korzystnych połączeń kolejowych. Jego działania nie spotkały
się jednak z wystarczającym poparciem innych samorządowców, zwłaszcza tych z Powiatu Piskiego,jak i ich politycznych kompanów z Rady Miejskiej w Piszu. Ci ostatni, zamiast zajmować się kluczowymi dla naszych mieszkańców sprawami, zajęli się personalnymi rozgrywkami w Radzie Miejskiej.Tymczasem Burmistrz Kiński,wraz z samorządowcami z innych powiatów i gmin, prowadzi intensywne działania,aby realna stała się realizacja inwestycji dotyczącej szybkiej kolei prowadzącej przez Pisz do Giżycka. Burmistrzowi Dariuszowi Kińskiemu udało się też doprowadzić do sfinalizowania przetargu na budowę piskiej obwodnicy, dzięki czemu uda się wyprowadzić tranzytowy ruch drogowy z Pisza, z czego skorzystają tysiące mieszkańców naszego pięknego miasta. W działaniach Burmistrza Kińskiego nie pomagają awanturnicy chcący zaburzyć szybki rozwój Gminy Pisz pod rządami naszego Burmistrza Kińskiego, poprzez doprowadzenie do tzw. referendum. Mieszkańcy Gminy Pisz już wyrazili swoje zdanie w wyborach samorządowych w 2024 r., wybierając młodość, świeżość i brak niejasnych układów i powiązań poprzez wybranie na stanowisko Burmistrza Pisza Dariusza Kińskiego. Czy chcecie odwrócić ten wybór mieszkańców i wrócić do tych starych układów?
Kiniol18:49, 01.12.2025
Jak dobrze pisac o samym sobie komentarze aby ocielić swoj wizerunek. nic to ci nie da bo się kompletnie nie nadajesz i masz słome w butach chłopie. kolegują cie na każdym szczeblu min. Pisa-narew - ile tam załatwiłeś? Ja wiem... z 80 mln będzie 30 mln. Fundusze szwajcarskie poszly w *%#)!& Nie będzie remontu basenu, nie będzie oświetlenia i kanalizacji na wsiach. chlopie nie nadajesz się i każdy to widzi. otwórz oczy i złóż bron bo doprowadzasz do upadku jeszcze większego w tym mieście.
nie załatwiłeś nic, a to o czym mówisz jest twojego poprzednika. nie okłamuj ludzi chłopie bo tylko idiote z siebie robisz.
Jam ci16:05, 30.11.2025
Zaorać I posadzić śrubokręty.
Mietek19:57, 30.11.2025
rzygać się chce, jak jakiś cymbał pisze, że Kiński załatwił dla Pisza obwodnicę, rzygać się chce, jak człowiek spojrzy na to co on w Piszu wyprawia. To jest burmistrz od świetlic wiejskich, chodników i kół gospodyń. Jego horyzont dalej sięga opłotków Karwika. On nie jest partnerem do poważnych rozmów w Warszawie. Miałem okazję posłuchać jego wynurzeń na temat rozwoju naszej gminy, to było żenujące. Pamiętam też co w kampanii mówił o zarządzaniu samorządem, a mówił to "JA SIĘ NA NICZYM NIE ZNAM, BĘDĘ MIAŁ OD TEGO LUDZI". Powiedział prawdę... no i mieszkańcy go wybrali... Tego faceta trzeba po prostu odwołać. Kim zastąpić? Prosta sprawa, kiedyś to się nazywało referencje, a więc trzeba spojrzeć na dokonania zawodowe kandydata, doświadczenie, osiągnięcia zawodowe, jego kompetencje wykształcenie a nie wybrać człowieka surowego, bez żadnego przygotowania i doświadczenia, KTÓREMU NAJZWYCZAJNIE NIE CHCE SIĘ PRACOWAĆ. Co do radnych, pełna zgoda nic nie robią dla tej gminy, zajęci są tylko sobą.
Cymbal 15:00, 01.12.2025
Sam jesteś cymbał lalusiu. Burmistrz Piszą wszystko załatwił w sprawie obwodnicy hejterze
Kiniol18:56, 01.12.2025
Cymbał, naprawdę z ciebie cymbał. wejdź w dupe kiniolowi i nie pisz bzdur. tak jak to robią jego ziomki poziomki z promocji którzy tworzą jego autopromocje a nie dla gminy. sołtys kiniol to można napisać ze wieśniak, ale obraziłbym prawdziwych rodowitych "wieśniaków" którzy maja chociaż honor a ten jest dzbanem pustym i nie nadaje się na rozmowy poważne. jego nigdzie nie chcą i nikt z nim nie będzie rozmawiał bo jest za miękki fiutek. pozer, który nie ma pojęcia o stanowisku, o rozmowach i pokazaniu charakteru. wypad z Pisza
xxx08:43, 01.12.2025
Ciekawi pasażerowie pytają się wsiadających do pociągu w Piszu; którędy weszliście na peron. Jest taka dziura w ogrodzeniu. Śmiech. Wstyd na całą Polskę. Kto zniszczył ogrodzenie i czyją on stanowi własność. Sprawa do wyjaśnienia, być może został popełniony czyn zabroniony. A chcemy pociągów Inter City. Następne wybory i na plakatach te same mordy.
NEO10:07, 01.12.2025
Burmistrz jednej kadencji
Maryjan11:49, 01.12.2025
zwija się nam połączenia kolejowe, a czy ktoś słyszał na sesji od burmistrza jakąś informację o tym, że był w ministerstwie, że osobiście interweniował, prosił, rozmawiał. Jak nie mówił to nigdzie nie był i z nikim nie rozmawiał !!!!!!! Leń śmierdzący!!!!!!!!!!!! Burmistrz od siedmiu boleści i od gospodyń i świetlic wiejskich . Temu legatowi przyznano najwyższe możliwe pobory 20 tyś. zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wooon18:58, 01.12.2025
Burmistrz won stad. pierogi lepić w KGW a nie burmistrzowanie ci w tej pustej głowie.
Kto zamiast weteryna17:44, 01.12.2025
Jestem pewien, że takie *%#)!& typu "no tak, ale przecież nie ma nikogo innego" piszą ci, którzy głębiej lub płycej siedzą w zwieraczu u obecnej gwiazdy internetów; albo on sam.
To pytanie zupełnie pozbawione sensu i jakiejkolwiek troski o dobro Pisza.
Daleko szukać nie trzeba. Daleko szukać się nie powinno. Kto oprócz weterynarza wszedł do drugiej rundy wyborów? Kto ma doświadczenie w samorządzie? Kto od urodzenia jest związany z tym miastem? Wreszcie kto w drugiej turze zaproponował zakopanie politycznych toporów, schowanie przynależności i ponadpodziałową współpracę na rzecz rozwoju tego miasta i Gminy?
Nie dajcie sobie wmawiać, sobie wciskać ludzie, że jesteście aż tak ślepi. Już Was poprowadzono prosto w goovno ownięte papierkiem "nowość, prężność, niezależność" - teraz pytanie, czy chcecie w nim bezradnie tkwić.
Piłka po waszej stronie. Naprawdę nie trzeba być geniuszem, by widzieć co w tym mieście naprawdę śmierdzi
joko08:29, 02.12.2025
Tak chcemy tego burmistrza jaki jest teraz... Masz na myśli Zadroge na miejsce obecnego burmistrza ? On pokazał przed wyborami jaki jest jak atakował na piszaninie Kińskiego i jakie buractwo z niego wyszło. Zadroga niech sie zajmie nauka historii w szkole a nie polityką
Dr Frankenstein18:31, 01.12.2025
W punkt. Jest paru klakierów - spamerów, którzy piszą hołdy pochwalne na rzecz Boskiego Nerona. Ale ich jest kilku a Was tysiące.
Klakier Burmistrza 19:05, 01.12.2025
Kiński to fantastyczny burmistrz. najlepszy jaki mógł się dla Pisza trafić. Zna się na wszystkim, potrafi rozmawiać, załatwić dofinansowania, potrafi wszystko zrobic, pracowity i honorowy. jest to człowiek który zrobil najwiecej ze wszystkich burmistrzów w historii Pisza. Dajcie mu spokój bo jest to człowiek z krwi i kości i burmistrz z krwi i kości.
Oczywiście to co napisałem to przeciwieństwo tego burmika ze wsi i sołtysa który nosi słomę w butach.
Do widzenie Panie Kinski, szybciej czy później ale koniec jest bliski. Ty dobrze o tym wiesz a ludzie niedługo się dowiedzą. Zarzuty albo referendum ale prędzej to pierwsze.
Ale się mieszkańcy zdziwią co tam narobiłeś... tylko nie płacz z tego powodu juz bo chłopaki nie płaczą... a ahh..no właśnie "chłopaki" nie płaczą. Ustąp to wyjdziesz jeszcze jakoś z tego.
Jot2419:30, 01.12.2025
Uwaga na przeciwników politycznych, sfrustrowanych politykierów, którym się nie udało. Kiński najlepszy w historii tego miasta.
Dawid13:25, 02.12.2025
Polregio powinno wykorzystać tę sytuację i w miejsce trasy Rybaka puścić dalekobieżny pociąg kategorii Interregio, ewentualnie możemy liczyć na czeskich przewoźników LeoExpress lub RegioJet
24419:17, 02.12.2025
Kiński miał ograniczyć ruch samochodowy na daszyniaku, uprządkować ten syf w centrum, a zrobił dodatkowe miejsca parkingowe. Teraz jest jeszcze o 1/3 więcej samochodów, jak było 1,5 roku temu. *%#)!& tam już przejść się nie da, każdy samochód stawia, gdzie chce, jedzie gdzie chce, co 3 metry jakieś donice, koryta, cyrk na tym rynku. Przejście przy moście rok czasu zamknięte, naprawa trwała 1 dzień. Za kładkę się wzięli, aż strach myśleć ile to będzie trwało. Na PDKu cisza i spokój. Kiński mu już poznaliśmy ciebie. Ty się nie nadajesz na to. Ty dobryś byl jako domokrążca albo w jakimś handlu obwoźnym, na jakimś straganie ,ale nie tu. Teraz w Piszu jeszcze pociągi likwidujo. Do czego *%#)!& w tym mieście doszło.
Jot 2307:32, 03.12.2025
Drodzy mieszkańcy, to nie Burmistrz Dariusz Kiński odpowiada za stan kolei w Piszu, nie On doprowadził do degradacji Dworca PKP i PKS w Piszu, wybraliście Go właśnie dlatego, aby uniknąć podobnych sytuacji. Wszyscy wiedzą, że pociągi dalekobieżne przejeżdżają przez Pisz tylko dlatego, że była remontowana linia kolejowa przez Giżycko. To nie Burmistrz Kiński zaniedbał stan starego mostu drogowego i kładek przy nim.To właśnie Burmistrz Kiński rozpoczął remont tego mostu i to On realizuje zadanie, którego nie zdołali zrealizować Jego poprzednicy tj. remont kładki przy ul. Młodzieżowej. Wybraliśmy Go po to, aby Pisz stał się nowoczesny i przyjazny mieszkańcom i turystom, a grupka awanturników chce doprowadzić do tego ,że na placu Daszyńskiego, zamiast funkcjonalnej zieleni, stanie pomnik Kaczyńskiego. Mieszkańcy Gminy Pisz nie dadzą się nabrać na populistyczne hasła i nie cofną się rozwoju. Zatrzymajmy grupkę awanturniczych politykierów, którzy dla swoich osobistych celów, mszcząc się na Burmistrzu Kińskim, chcą zatrzymać dynamiczny rozwój naszej gminy.
Dawid07:42, 03.12.2025
Właśnie po części odpowiada gdyż PKP InterCity wyrażało aprobatę pozostawienia jednej pary całorocznego pociągu dalekobieżnego jeśli SAMORZĄDY BĘDĄ ZAINTERESOWANE a jak widać poza tym śmiesznym pisemkiem do PKP IC nic w tym kierunku nie zrobił... Kolega wyżej pisał że powinien osobiście udać się do Warszawy i negocjować skoro taki z niego tytan pracy
Do J2309:12, 03.12.2025
Gościu skorzystaj z okazji żeby siedzieć cicho bo tylko pogarszasz swoją sytuację
Maryjan08:54, 03.12.2025
burmistrz Pisza nie odpowiada za komunikację swojego miasta ze światem, tak jak nie odpowiada za budowę PDK, stadionu, dworca, Burmistrz Kiński za nic nie odpowiada. On i jego przydupasy głośno to mówio - odwalta się on nie odpowiada za nic. On se nowo lymuzyne kupił i dojedzie. 20 tysiaczków co miesiąc też przytuli.
Prezydent11:36, 03.12.2025
A moze wam jeszcze lotnisko wybudowac co byscie mogli krowy i pola z samolotow dogladac?🤣
Referendum w Piszu: Koszty, szanse i zarzuty
Głosowałam na tego pana i teraz żałuje
Byłam za Kinskim
20:47, 2025-12-03
Referendum w Piszu: Koszty, szanse i zarzuty
Kińskiego trzeba odwołać to oczywiste. Burmistrzem jest osoba nie przygotowana pod każdym względem do kierowania gminą. Nie chce się jej też pracować. Zrobienie jakijś drogi, chodnika to nie są sprawy dla burmistrza. Przygotowanie dokumentacji, przetargi, pisanie projektów, składanie wniosków o dotacje to wszystko robią urzędnicy, to są standardowe czynności. Burmistrz określa strategię, kierunki rozwoju, tworzy zespoły ludzi, zarządza, wymaga rozlicza. Jeśli ten mechanizm dobrze pracuje to bieżąca rola burmistrza w realizacji tak prostych inwestycji jest żadana . Gdyby burmistrzem był największy kiep to gmina też jakieś dotacje na drogi by dostała i coś tam by było robione. Tak teraz jest w Piszu. Te smieszne remonty i budowy dróg są robione. On miał już 20 miesięcy żeby pozapinać najważniejsze sprawy, żeby ten mechanizm sprawnie działał. Burmistrz potrzebny jest do spraw strategicznych i wtedy gdy coś żle działa. W Piszu za Kińskiego wszystkoźle działa, wszystko się wali, a Kińskiego nie ma. PDK całkowita katastrofa, wszędzie konflikty personalne, nepotyzm przy zatrudnianiu, syf i dziadostwo w mieście. Miał 20 miesięcy żeby najważniejsze sprawy pozapinać, żeby ten mechanizm zaczął działać. Nie zrobił tego i nie chce tego robić. Jego trzeba odwołać bo on po prostu się nie nadaje, a gmina ponosi przez niego ogromne straty. Za co my mamy mu płacić tak potężne pieniądze. Organizatorzy referendum dobrze powiedzieli był okres próbny, mogliśmy ocenić jego możliwości i przydatność, nie sprostał zadaniu, a więc należy go odwołać. Zarzut, że referendum kosztuje - to niech ktoś policzy ile już przez Kińskiego straciliśmy i jeszcze stracimy jak ten człowiek będzie trwać na tym stanowisku.
miesszkaniec
20:19, 2025-12-03
Referendum w Piszu: Koszty, szanse i zarzuty
referendum dla gminy to ogromny koszt wole żeby te pieniądzy poszły na coś innego np plac zabaw, nowe krzewy w parku itd pani siwik oderwana od rzeczywistości tak samo jak kaczkowski totalny *%#)!& celebryta, i kłamca
gebn
20:07, 2025-12-03
Referendum w Piszu: Koszty, szanse i zarzuty
trzeba było wybrać zestaw Zadroga & Konopa i nie byłoby takich tematów teraz. Dach dawno by był na pdku i budżet się spinał. Mniej by było blichtru a więcej merytoryki. Ja bym chciała zapytać - referendum i co dalej? jaka alternatywa? kogo komitet wystawi na kandydata?
Alina
19:39, 2025-12-03