Zamknij

Dodaj komentarz

Referendum w Piszu: Koszty, szanse i zarzuty – rozmowa Piszanina z inicjatorami akcji

Krzysztof Szyszkowski Krzysztof Szyszkowski 15:49, 03.12.2025 Aktualizacja: 15:57, 03.12.2025
75

W Piszu wrze. Grupa mieszkańców dąży do referendum w sprawie odwołania burmistrza Dariusza Kińskiego. Czy to polityczna dogrywka? Spotkałem się z inicjatorami tej akcji – Szymonem Boruckim, Szymonem Radeckim (sołtysem Kociołka Szlacheckiego), Agnieszką Daniłowską i Eweliną Siwik-Zgudą – by zapytać o konkrety.

Gdy opadają pierwsze emocje, na stole muszą zostać fakty. Głównym pytaniem było: „Dlaczego teraz?”. Minęło zaledwie półtora roku kadencji. Inicjatorzy twierdzą jednak, że ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców wykazała niemal 80% niezadowolenia, a próba dialogu z Ratuszem – w tym prośba o spotkanie w cztery oczy – została przez burmistrza zignorowana.

[WIDEO]431[/WIDEO]

Lista zarzutów: Dom Kultury i „utracone miliony”

Grupa inicjatywna „Odrodzenie Pisza” stawia sprawę jasno: to nie jest kwestia estetyki, ale konkretnych strat finansowych. Jako "grzech główny" wskazują sprawę Piskiego Domu Kultury.

– Fakty są najważniejsze. Firma zeszła z budowy i od tego momentu nie dzieje się nic. Nie zrobiono inwentaryzacji, nie zabezpieczono dachu przed zimą. Budynek niszczeje, a my go ogrzewamy, wypuszczając ciepło przez dziurawy dach – punktują rozmówcy.

Pojawia się też wątek utraconych funduszy zewnętrznych. Inicjatorzy wyliczają, że gmina mogła stracić szansę na gigantyczne środki (mowa nawet o 60-80 mln zł z funduszy szwajcarskich czy w ramach projektu "Pisa Narew") na modernizację basenu czy kanalizację wsi.

– Widziały gały co brały. Obejmując urząd, przejmuje się odpowiedzialność. Nie można wszystkiego zrzucać na poprzedników przez półtora roku – argumentują inicjatorzy, wskazując również na niegospodarność przy organizacji miejskiego lodowiska, które w tym roku ma kosztować podatników blisko pół miliona złotych (wraz z obsługą), podczas gdy wcześniej koszty były ułamkiem tej kwoty.

Kto za to zapłaci?

Referendum to koszt. Szacuje się, że organizacja głosowania w Piszu pochłonie z budżetu miasta ok. 70–80 tysięcy złotych.

Zapytałem wprost, czy warto wydawać te pieniądze. Odpowiedź była natychmiastowa: – To prawda, to duży koszt. Ale te pieniądze to kropla w morzu przy milionach, które tracimy przez brak kompetencji i niegospodarność obecnej władzy – twierdzą moi rozmówcy, wskazując na dziurę budżetową, która w przyszłym roku może wynieść ponad 40 milionów złotych.

Matematyka wyborcza: Czy mają szansę?

Aby odwołanie burmistrza było skuteczne, do urn musi pójść blisko 5 800 osób. To ogromne wyzwanie, zważywszy że w ostatnich wyborach przeciwko Dariuszowi Kińskiemu zagłosowało ok. 4 100 osób. Skąd wziąć brakujące głosy?

Inicjatorzy wierzą w mobilizację rozczarowanych. – Ludzie sami nas szukają, chcą podpisywać. Nawet starsze osoby, które głosowały na burmistrza, dziś czują się zlekceważone. Kiedyś wchodził do nich z czekoladkami, dziś unika rozmowy – słyszymy w wywiadzie. Cel zbiórki podpisów to 4000–5000 nazwisk, co ma być pierwszym sygnałem ostrzegawczym dla Ratusza.

Co dalej?

Nawet jeśli referendum nie dojdzie do skutku, inicjatorzy zapowiadają, że będą patrzeć władzy na ręce do końca kadencji. Zbiórka podpisów trwa do końca grudnia.

Czy popierasz inicjatywę referendum?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak 57%
Nie 35%
Nie mam zdania 8%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (75)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

KiniolKiniol

4 11

Daj se siana bo nikt w to i tak nie wierzy co piszesz.
Dziś chyba nawet Sobiechowa była w ministerstwie w sprawie pociągów i nie napisała co załatwiła bo od ręki nie załatwisz takich spraw ale chociaż pokazują że coś robią dla Pisza i się starają a burmistrz? Ten się bawi na imprezie aż nogę połamał.

17:22, 03.12.2025

Paweł Paweł

9 1

Chociaż raz ktoś wkącu napisał prawde🙂

17:24, 03.12.2025

Santa maria Santa maria

9 8

Typowy sebix. To idźOdwołaj Kaczkowskiego i nie pajacuj,Ja to bym wszyskich ich wywalił i poproboemnie bo nic nie robią. Zwłaszcza Kinski. Pajac.

18:18, 03.12.2025

StefanStefan

15 1

Brawo,popieram panią

20:49, 03.12.2025

żona darka sołtysażona darka sołtysa

8 9

komentarz z fejkowego konta ewidentnie napisany przez żonę/męża dariusza sołtysa, obrońcy ruszyli do ataku :)

11:48, 04.12.2025

JolaJola

11 2

Sama bym tego lepiej nie ujęła. Banda ludzi którzy nawet nie potrafią się wysłowić i wyjaśnić o co im chodzi. Kaczkowski na czele ratowania Pisza. Czemu nie ratował jak Szymborski nic nie robił? Był już dorosły i również mógł reagować. A teraz tylko krzyk robi, który nic za sobą nie niesie.

18:03, 04.12.2025

Pozostałe komentarze

KarwiniankaKarwinianka

7 22

Mówiłam wiele razy do Holandii tam takich akceptują jak będzie trzeba na 2 bilety dam😊😊

18:19, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

XxxxxXxxxx

10 2

A taka patologie jak ty tam akceptują na szczęście mają tam eutanazję dla takich jak ty 😂😂😂😂😂😂

13:55, 04.12.2025

D. D.

22 3

ankieta tych wynalazków byla po pierwsze wygenerowana przez Ai. Po drugie nie była w żaden zabezpieczona, przez co jeden użytkownik mógł ją wypełniać dowolną ilość razy. I ogólnie słuchając tego towarzystwa referendalnego uważam, że to jest jakiś kabaret. Za dużo sztucznej inteligencji, za mało tej właściwej.

18:30, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

jubiljubil

16 2

dokładnie tak widac że to AI mało tego zobaczcie na to co pisze Kaczkowski bardzo dużo mam styczności z ai i wiem, że to nie on pisze tylko sztuczna inteligencja haha on nawet sam nie pisze nic na swoim profilu na fb. Nawet tego nie potrafi. Zero wykształcenia, pucuje samochodziki a najwięcej ma do powiedzenia. Taki przedsiębiorca od 10 lat a w oswiadczeniu majątkowym pusto, nawet samochodu na siebie nie ma nic zero pusto

18:41, 03.12.2025

PiszakPiszak

13 23

Sobiechowa i kaczkowski przynajmniej próbują coś zrobić a gdzie Dareczek.Tak balował na Andrzejkach w Karwiku że biedny się połamał?jak to potocznie się mówi skutki picia wódki

18:43, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoloKolo

12 10

Mnie polityka nie interesuje, bo na tym.sir nie znam. Wiem natomiast, że sprawa połączeń IC została totalnie spaprana i zlekcewazona - choć były bardzo realne szanse na pozostawienie jednej pary (IC Biebrza) na linii 219. Warunkiem było zainteresowanie samorządu (tego nie było w wymaganym zakresie oprócz jakichś pozorowanych dzislan) oraz zainteresowanie mieszkańców (a to było ogromne). Teraz jest już za późno, bo rozkłady są ułożone i przepadło. Teoretycznie jest szansa na "przetrasowanie" w przyszlosci jakiegos połączenia IC obsługiwanego przez HZT (hybrydy spalinowo - elektryczne), których PKP IC kupiło ponad 30 sztuk. Ale to wymaga dlugiego lobbingu i intensywnych działań (a nie wysłania pisma). Jak się coś utracilo to przywrócenie jest niezwykle trudne. Także oferta Polregio jest marna i nie spełnia minimalnych warunków dla ruchu regionalnego (standard to minimum 6 - 8 par na dobe). Tak źle nie ma nigdzie w kraju. A władza samorządowa niestety w sporym zakresie się przyczyniła poprzez zaniechanie. Był co najmniej rok na załatwienie sprawy. Inni sobie to załatwili i to mimo gorszych parametrów linii.

18:45, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoloKolo

6 11

C.D. Żeby było śmieszniej, to te zabrane nam dwie pary IC po powrocie na linie przez Giżycko i tak nadal będą obsługiwane lokomotywa spalinowa co najmniej do czerwca 2026r. (dopiero od czerwca 2026 na być uruchomiona sieć trakcyjna). Zatem jeśli jest sens przetrasowania tych połączeń na linie przez Giżycko, skoro i tak będą tam wykorzystywane lokomotywy spalinowe i to w sytuacji, w której narzuta linie zostały skierowane tak ze inne składy IC (w sumie chyba 4 lub 6 - i będą realizowane też lokomotywami spalinowymi do czerwca 2026). Żeby było jeszcze śmieszniej, to na planowaną do modernizacji (bardzo ograniczony zakres prac) linii do Mrągowa planowanych jest około 8 par połączeń regionalnych przy bardzo słabych parametrach linii i V max 70 km/h. Nasza linia zaś została de facto wybudowana od nowa i dostosowana do V max 120 km/h. U nas ma być natomiast tylko 4/5 połączeń na dobe, co nie spełnia minimalnych standardow dla ruchu regionalnego. Tak źle nie ma nigdzie na liniach po gruntownej modernizacji. Świadczy to o totalnej ignorancji problemu i braku zainteresowania tym tematem przez władze. Niestety, ale z przykrością stwierdzam że pod tym względem zle nie ma nigdzie. O reszcie się nie wypowiadam bo się nie znam.

19:00, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnaOna

19 0

Ciekawie tam się dzieje. A kto pokryje koszt referendum i ponownych wyborów?

19:06, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiszakPiszak

2 11

Gmina bogata jest

19:08, 03.12.2025

Jam ciJam ci

20 4

Nie jestem za Końskim, ale stara maxyma- z pustego to i Salomon nie maleje, próbujecie rozliczać gościa za błędy poprzedników. Tylko zastanówcie się co wyyy zrobiliście żeby było lepiej. G......no, każdy tak obiecuje jak chce do koryta. Każdy kto chce rozliczać niech sam zrobi rachunek sumienia, bo wszyscy macie za uszami..... A referendum zostawiam bez komentarza. A co do domu kultury.... Po cholerę nam taki wielki. Poprzednicy mieli chyba kompleks małego........
Następnym razem jak coś będą chcieli zrobić to niech się zastanowią nad kosztami, czy dadzą radę.

19:19, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlinaAlina

10 18

trzeba było wybrać zestaw Zadroga & Konopa i nie byłoby takich tematów teraz. Dach dawno by był na pdku i budżet się spinał. Mniej by było blichtru a więcej merytoryki. Ja bym chciała zapytać - referendum i co dalej? jaka alternatywa? kogo komitet wystawi na kandydata?

19:39, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

KomitetKomitet

1 14

Komitet nikogo nie wystawi!będzie działał nadal i przyglądał się następnemu burmistrzowi!

19:55, 03.12.2025

gebngebn

20 5

referendum dla gminy to ogromny koszt wole żeby te pieniądzy poszły na coś innego np plac zabaw, nowe krzewy w parku itd pani siwik oderwana od rzeczywistości tak samo jak kaczkowski totalny *%#)!& celebryta, i kłamca

20:07, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

miesszkaniecmiesszkaniec

13 19

Kińskiego trzeba odwołać to oczywiste. Burmistrzem jest osoba nie przygotowana pod każdym względem do kierowania gminą. Nie chce się jej też pracować. Zrobienie jakijś drogi, chodnika to nie są sprawy dla burmistrza. Przygotowanie dokumentacji, przetargi, pisanie projektów, składanie wniosków o dotacje to wszystko robią urzędnicy, to są standardowe czynności. Burmistrz określa strategię, kierunki rozwoju, tworzy zespoły ludzi, zarządza, wymaga rozlicza. Jeśli ten mechanizm dobrze pracuje to bieżąca rola burmistrza w realizacji tak prostych inwestycji jest żadana . Gdyby burmistrzem był największy kiep to gmina też jakieś dotacje na drogi by dostała i coś tam by było robione. Tak teraz jest w Piszu. Te smieszne remonty i budowy dróg są robione. On miał już 20 miesięcy żeby pozapinać najważniejsze sprawy, żeby ten mechanizm sprawnie działał. Burmistrz potrzebny jest do spraw strategicznych i wtedy gdy coś żle działa. W Piszu za Kińskiego wszystkoźle działa, wszystko się wali, a Kińskiego nie ma. PDK całkowita katastrofa, wszędzie konflikty personalne, nepotyzm przy zatrudnianiu, syf i dziadostwo w mieście. Miał 20 miesięcy żeby najważniejsze sprawy pozapinać, żeby ten mechanizm zaczął działać. Nie zrobił tego i nie chce tego robić. Jego trzeba odwołać bo on po prostu się nie nadaje, a gmina ponosi przez niego ogromne straty. Za co my mamy mu płacić tak potężne pieniądze. Organizatorzy referendum dobrze powiedzieli był okres próbny, mogliśmy ocenić jego możliwości i przydatność, nie sprostał zadaniu, a więc należy go odwołać. Zarzut, że referendum kosztuje - to niech ktoś policzy ile już przez Kińskiego straciliśmy i jeszcze stracimy jak ten człowiek będzie trwać na tym stanowisku.

20:19, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byłam za KinskimByłam za Kinskim

16 15

Głosowałam na tego pana i teraz żałuje

20:47, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

14 15

Jak już uda się odwołać Kińskiego , to konieczne będzie zwrócenie się z prośbą do poprzedniego Burmistrza Pisza , aby znów uratował naszą gminę i wystartował w nowych wyborach na Burmistrza. W przeciwnym razie Gmina, pod ewentualnymi rządami radnego Zadrogi, będzie stawiać pomnik Kaczyńskiego na Placu przed Ratuszem, a wszyscy zajmować się będą ściganiem rzekomych przestępstw popełnionych przez Szymborskiego.

21:30, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

5 14

a ja myślę , że w niedługim czasie byli burmistrzowie Szymborski i Kiński będą się tłumaczyć za wyrządzenie gminie Pisz szkód wielkich rozmiarów polegających na zmarnotrawieniu publicznych środków na budowie PDK.

22:16, 03.12.2025

Anonimowy TeczowyAnonimowy Teczowy

8 14

I tu pokazuje się cała armia Burmistrza Kińskiego którzy nigdzie indziej nie mają odwagi cokolwiek napisać bo tu mogą być anonimowi.Chodz do wielu ludzi jeszcze nie dociera że w internecie nie ma anonimowości.

Wyszła Grupa ludzi którzy są przeciwni władzy i mają do tego prawo.Jak uzbierają podpisy czy wy chcecie czy nie referendum się odbędzie.Martwic jedynie to Burmistrz Pisza może się martwić i tyle w temacie.

22:26, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

FUNDACJA Bathorego LFUNDACJA Bathorego L

4 13

Fundacja ta odpowiedzialna jest za szkołę liderów do której uczęszczał nasz Burmistrz,powtarzali pewnien schemat i ludzie wygrywali wybory…ale dalszy efekt widać z daleka

22:29, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

TomTom

4 11

Jaki lider - taka szkoła. Nie ma się czym chwalić. Raczej jest powód, żeby milczeć.

04:24, 04.12.2025

jot 25jot 25

9 0

Tom wiem, że wolałbyś Kaczkowskiego na miejsce Kińskiego, ale Kiński ma szkołę a Kaczkowski nie ma nic, brak szkoły, brak studiów, tylko małą firmę od 10 lat, która nic mu nie dała w oświadczeniu nawet samochodu nie ma na siebie a my takiego prostego chłopa na stanowisko burmistrza nie chcemy! Biedny aferzysta gdzie ambicje są większe niż dorobek :) taki przerost ambicjonalny

10:54, 06.12.2025

Alicja Zadroga Alicja Zadroga

2 13

Dajcie spokój dla Dareczka wykończycie go psychicznie

22:30, 03.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piszanin 12Piszanin 12

21 10

Nawet sie wysłowić nie potrafią, a chcą rządzić w mieście. Żenada ludzie nie dajcie sie ogłupić przez tych niekompetentnych ludzi z odrodzenia Pisza. Ta banda powinna sie nazywać zatracenie Pisza.

06:59, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiszakPiszak

14 3

Brawo, niech wraca do Gledzianówka i zabiera Grześka od piramidy z Bialej

08:58, 04.12.2025

mariomario

12 12

W tym, że ktoś ma parcie to nic złego. Najgorzej, że jak ktoś ma parcie, a na niczym się nie zna, niczego w życiu nie osiągnął, kłamie i na dodatek jest leniem. Takim człowiekiem jest Kiński. Miał ogromne parcie na burmistrza, a okazało się, że to wydmuszka. Nie widzę nic złego w parciu jeśli ktoś ma predyspozycje, coś w życiu zrobił i ma kwalifikacje i doświadczenie popieram takich. Burmistrzów nieudaczników i fircyków jak Darek Kiński nam nie potrzeba.

11:55, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

TrollTroll

4 2

A na czym się wg pana znają ludzie z artykułu? Co dobrego zrobili dla miasta? okolic? Kiński jak dla mnie *%#)!& sprawę zatrudniając na prawo i lewo ludzi bez kompetencji wobec których był zobowiązany. Jednak nie można mu zarzucić, że się nie próbuje czegoś robić.
Proszę się hipotetycznie zastanowić co by było gdyby burmistrzem został kaczkowski: filmiki na tiktoku(fejsbuku), złożone rączki, strapiona minka, ile to on by nie narobił gdyby mógł.
albo Zadroga: krzyże wszędzie, procesja wokoło pedeku, rozliczanie szymborskiego.


07:24, 05.12.2025

dariuszdariusz

2 2

Niech jadą do Anglii jak im nie pasuje, tam biorą wszystkich *%#)!& Tylko elita została w Piszu, najlepsi z najlepszych. Każdy kto wyjechał z Pisza jest po prostu nieudacznikiem, który nie potrafi sobie poradzić w życiu.

14:47, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

16 0

KOSZT- od 70 do 80 tysięcy złotych. Toć to tylko dwumiesięczne "pobory" radnych. Niech zrezygnują z kasy na rzecz referendum. To nie jest dużo jak na tut. gminę. Wydaje się, ze to początek, sprawa do przemyślenia przez wyborców.

16:03, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DeparchatorDeparchator

16 0

Odrodzenie zadupia sie nazwijcie

18:44, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

3 15

Koszty referendum? A jakie to koszty w porównaniu z poborami Kińskiego? To tylko 3 krotność jego miesięcznych poborów. Żarty sobie robicie z tymi kosztami. Gmina przez niego już miliony straciła , a to tylko 1,5 roku jego rządów. Na samym PDKu może być ze 20 milionów do tyłu. Mówi się, że czas to pieniądz. Pomyślcie o tym też.

19:33, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 23Jot 23

17 5

Drodzy mieszkańcy, to nie Burmistrz Dariusz Kiński odpowiada za stan kolei w Piszu, nie On doprowadził do degradacji Dworca PKP i PKS w Piszu, wybraliście Go właśnie dlatego, aby uniknąć podobnych sytuacji. Wszyscy wiedzą, że pociągi dalekobieżne przejeżdżają przez Pisz tylko dlatego, że była remontowana linia kolejowa przez Giżycko. To nie Burmistrz Kiński zaniedbał stan starego mostu drogowego i kładek przy nim.To właśnie Burmistrz Kiński rozpoczął remont tego mostu i to On realizuje zadanie, którego nie zdołali zrealizować Jego poprzednicy tj. remont kładki przy ul. Młodzieżowej. Wybraliśmy Go po to, aby Pisz stał się nowoczesny i przyjazny mieszkańcom i turystom, a grupka awanturników chce doprowadzić do tego ,że na placu Daszyńskiego, zamiast funkcjonalnej zieleni, stanie pomnik Kaczyńskiego. Mieszkańcy Gminy Pisz nie dadzą się nabrać na populistyczne hasła i nie cofną nas w rozwoju. Zatrzymajmy grupkę awanturniczych politykierów, którzy dla swoich osobistych celów, mszcząc się na Burmistrzu Kińskim, chcą zatrzymać dynamiczny rozwój naszej gminy.

19:39, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Takim Takim

9 14

Tak to sie konczy barany jak sie wybiera geja na glowe miasta. Chlop zamiast miec babe to ma chlopa ……

20:23, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

JOT 24 do J23JOT 24 do J23

3 13

Jeszcze kilka miesięcy temu Darek na sesji mówił, że Szymborski jest dla niego wielkim autorytetem i będzie korzystał z jego, jakoś tak powiedział - ogromnego doświadczenia. Co się stało, że Darek tak jedzie po Szymborskim. Byli z nim dogadani, Szymborski Darusia poparł a tu co zardzewiałe noże poszły w ruch, oj nieładnie. Ale to ich sprawa. Do ciebie, tak na początek mam 3 pytanka
1. Coś tam pleciesz o jakimś Kaczyńskim na Pl.Daszyńskiego, a odpowiedz, Kiński obiecał mieszkańcom ograniczyć ruch samochodowy na tym placu, a zrobił dodatkowy parking. Ładnie to tak.
2. Coś tam bajdurzysz, że Kiński jest za dynamicznym rozwojem. No to odpowiedz dlaczego Kiński, jako burmistrz przez półtora roku nie rozmawiał z nikim w Warszawie o połączeniach dalekobieżnych. Dlaczego do tej pory nie ma projektów rozwiązania sprawy dworca kolejowego.
3. Wytłumacz też zagadkę: kładka przy moście kolejowym była przez prawie rok zamknięta, a naprawa trwała 1 dzień.
4. Odpowiedz dlaczego przez półtora roku Kiński nie doprowadził nawet do sporządzenia inwentaryzacji na PDK.
Na razie na tyle. Pytań będzie więcej,

20:38, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 23 Jot 23

11 3

Nie będzie odpowiedzi na takie pytania jak pytanie o kładkę przy moście kolejowym, której w Piszu nie ma , a inwentaryzację budynku PDK miała sporządzić Dyrektor PDK Kucisz, a nie Burmistrz Dariusz Kiński.

21:54, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

J24 do J23J24 do J23

2 13

Nie odpowiedziałeś na żadne pytanie. Tak na marginesie, z tego bajkopisarstwa co uprawiasz wynika, że Kiński po roku urzędowania nie wiedział, że na PDK nic się robi? A gdzie on był wcześniej, co robił, *%#)!& w stołek? A co z tymi połączeniami dalekobieżnymi i dworcem, też *%#)!& w stołek.
zgadza się chodzi o kładkę przy moście betonowym, a więc odpowiedz na to pytanie. A z tym parkingiem na pl.Daszyńskiego to co też milczysz? No to trzeba dopowiedzieć, skłamał. Zgadza się chodzi o kładkę przy moście betonowym, prawie rok była zamknięta, naprawili w jeden dzień, dlaczego? Może na to odpowiesz.

22:36, 04.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 24 do Jot 23Jot 24 do Jot 23

2 12

hej, nie odpowiadasz na proste pytania. he, a więc ogon podkulony i ucieczka do mysiej dziury zamiast zgodnych z prawdą odpowiedzi.

08:59, 05.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kiński Kiński

8 11

Kiński, jesteś słabym burmistrzem.

11:04, 05.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

FelaFela

6 10

Co za czasy, co za społeczeństwo! Za każdym razem wybiera to, co jest marne, albo całkiem złe.
Ci wasi wybrańcy, jak się okazuje, to szkodnicy, marnują pieniądze podatników. Chcecie teraz
wybrać innego sołtysa, który będzie realizował swoje zachcianki ze swoją paką.
Porąbane to wszystko.

16:01, 05.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiesiek 🤣Wiesiek 🤣

20 2

Sołtys z Kociołka nie potrafił nawet przeczytać bezbłędnie tego co napisała AI , a on odwoływać chce burmistrza bo żonę ze stołka odwołał 🤣

20:54, 05.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 23 Jot 23

15 6

Drodzy mieszkańcy, nie będę odpowiadać na prowokacyjne pytania dotyczące Burmistrza Dariusza Kińskiego, ale cała ta heca z tzw. referendum wygląda na dywersyjne działania grupki awanturników chcących powstrzymać plan rozwoju Gminy Pisz realizowany przez Burmistrza Kińskiego. Burmistrz Kiński odpowie na wszystkie pytania w niedzielę 7 grudnia. Jednak już teraz można wspomnieć o kilkudziesięciu inwestycjach realizowanych lub zrealizowanych przez Burmistrza Kińskiego, takich jak kompleksowa modernizacja Stadionu miejskiego, modernizacja kładki pieszej przez Pisę wraz z przebudową ulicy Młodzieżowej, budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Zdorach, budowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Warszawskiej, remont budynku Przedszkola przy ul. Matejki, remont nabrzeża rzeki Pisy, modernizacja wielu dróg w Snopkach, Wągliku, Imionku, Maldaninie,Trzonkach,Babrostach,ulic Pogodnej,Dobrej, Sienkiewicza i Mickiewicza,prace przygotowawcze dotyczące dalszej budowy portu na Pisie i plaży miejskiej , zakup pojazdów do wywozu odpadów, modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenach wiejskich, remont starego mostu drogowego i wiele innych mniejszych
inwestycji. A co do wieży widokowej w Kociołku Szlacheckim , to z przykrością stwierdzam, że samym krzykiem nie wyremontuje się takiego obiektu. Sołtys tej miejscowości, który otrzymuje wynagrodzenie z budżetu Gminy Pisz nic nie zrobił , aby nie dopuścić do katastrofalnego stanu tego obiektu znajdującego się na terenie jego sołectwa. Obciążanie Burmistrza Kińskiego za stan tej wieży jest propagandowym populistycznym hasłem , wykorzystywanym w kampanii referendalnej. Burmistrz Kiński nie jest też odpowiedzialny za stan obiektów kolejowych w Piszu, a robi co w Jego mocy , aby zapewnić mieszkańcom gminy Pisz dogodne połączenia kolejowe, " wykorzystując" w tym celu Panią Marszałkinię Sobiech.

22:38, 05.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kiński Kiński

5 12

Jesteś słaby

22:40, 05.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sponsor - przedsiębiSponsor - przedsiębi

2 10

Mieszkańcy pokryją koszt referendum, a konkretnie niezadowoleni przedsiębiorcy, których jest coraz mniej. Miasto wymiera...

05:57, 06.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 24 do Jot 23Jot 24 do Jot 23

5 12

Według tuby propagandowej Kińskiego pytania o sprawy i tematy najważniejsze dla Pisza czyli budowy domu kultury, przywrócenia połączeń dalekobieżnych, budowie dworca oraz spraw dotyczących zarządzania i sprawnej organizacji to są pytania prowokacyjne grupy awanturników. *%#)!& coś o nic nie znaczących dla rozwoju naszej gminy i miasta drobnych sprawach budowy chodnika lub jakiejś wiejskiej drodze lub świetlicy albo kończenia baraku administracyjno-socjalnego przy stadionie, jakiejś drewnianej wieży w Kociołku. Bredzisz chłopie. Mieszkańcy czekają na prawdziwego gospodarza, który ma program rozwoju i potrafi go realizować, a przede wszystkim umie zarządzać. Kolejny zestaw pytań niedługo.

09:07, 06.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

StoperStoper

1 0

***** ***

11:55, 06.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy PolakPrawdziwy Polak

4 0

Tylko nasz Jarosław zbawca naszego narodu,król polski,maryjka nasza może zaprowadzić w Piszu porządek.

14:34, 06.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ten komitet Ten komitet

21 0

Jedną kobietę kojarzę z plakatem ze świniaka, drugi ma bul dupy, bo mu nagle żonę ze stanowiska odwołali (tak to siedział cicho), trzeci od pucowania aut prowadził turbo dyskusje z Burmistrzem o zlocie na plaży via Facebook, a tego w okularach to kojarzę z wyborów, tylko nigdzie się nie dostał. Kiński nie ma się czego bać. Może jest i cienki, ale konkurencja jeszcze gorsza pod względem kwalifikacji do rządzenia

11:36, 07.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maciek Maciek

18 3

Zarzucają mu brak kompetencji ludzie bez żadnego pojęcia. Wstydzili by się ... To, że chce zatrudniać ludzi po szkole liderów , brawo brawo brawo, tak to ma wyglądać. Myślicie, że lepiej będą rządzić nauczyciele ?
Proszę spojrzeć na Karwik, nikt w historii nie zrobił tyle dla tej wsi co Kiński. Droga, świetlica , scena , oświetlony plac, świetlica wyposażona profesjonalnie i wile innych. Jak odwołacie tego chłopa to Pisz popełni największy błąd w historii i znowu w urzędzie zasiądą miejscowe oszołomy bez przygotowania i wiedzy.
Co to jest za komitet odrodzenia? krytykować jest łatwo trudniej podsuwać lepsze rozwiązania.
Wstydu nie macie, bardziej doświadczeni gracze wystawili was na pośmiewisko.

12:15, 07.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maciek Maciek

16 0

Nagle ludzie w urzędzie miasta i starostwie będą musieli się zabrać do roboty, bo obecny burmistrz was pogoni za *%#)!& tylko w stołki i za brak wiedzy . Lepiej odwołajcie starostę bo to przypomina burdel nie starostwo.
Starostwo które nakazuje trzymanie się lokalnej architektury ( dwu spadziste dachy itp. ) a samo wygląda jak hangar lotniczy. Przecież to jest jakaś komedia, że Bareja wymięka ...

12:27, 07.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

11 1

Ten skansen z tym pseudo starostą powinien być rozgoniony już lata temu

06:54, 08.12.2025

Dyrektor cyrku Dyrektor cyrku

19 0

O ja ale komitet odrodzenia. :)))))))))))) Daniłowska i Siwikowa na burmistrza, chyba umrę ze śmiechu :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

12:36, 07.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co to w ogóle za gruCo to w ogóle za gru

18 2

To raczej slupy, które wykonują przedpole za kogoś kto później chce z czystymi lapkami zabrać się za kampanie. Ciekawe co to za strateg, musi mu się śpieszyć skoro nie chce czekać do kolejnych wyborów. Chodzi o inwestycje.... bo na pewno nie o Pisz.

17:38, 07.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ten komitet Ten komitet

4 15

Zmieniam zdanie, jednak po wczorajszym lajwie stwierdzam, że burmistrz jakby miał jaja, to podałby się do dymisji. Ten człowiek kompletnie nie nadaje się do tej funkcji. Darku, jeżeli to czytasz, odpuść.

06:25, 08.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patrząc Patrząc

16 1

na ten komitet, to ja tam żadnego kandydata na Burmistrza nie widzę. Jacyś krzykacze, bo nawet konkretnego planu nie mają. Mamy demokrację, niech dzialają sobie. Ale to towarzystwo to dopiero rozwali miasto, przecież już po samych wypowiedziach widać że oni dla siebie , a nie dla miasta chcą tego referendum. Miasto to nie wieś i nie piaskownica do zabawy.

06:39, 08.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

BolekBolek

3 15

Wybór nowego burmistrza to kolejny etap, najpierw trzeba odwołać kłamce i szkodnika. Kandydata na nowego burmistrza będą wystawiały ugrupowania polityczne i różne środowiska. Spokojnie, wybiorą, ale już bez Kińskiego.

09:19, 08.12.2025

JolaJola

4 10

Chciałam poznać opinie n.b. burmistrza Kińskiego z internautami, która miała miejsce na jego facebookowym lajvie. Nie można, utajnione. Chciałam zobaczyć rekcję i polubienia. Nie można utajnione. Co to jest? Przecież to jest burmistrz, to jest osoba publiczna, a tu wszystko tajne przez poufne.

17:45, 08.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iwona Iwona

14 2

Dłużej pogadać z tymi ludźmi co organizują ten cyrk i jak tylko wyczują, że mogą sobie pozwolić na więcej to dopiero zaczyna się jazda. Niech ktoś nagra to co oni wygadują, patologia to małe słowo.
Moim skromnym zdaniem powinien zająć się tym prokurator.
To co oni wygadują i w jaki sposób to mówią to jest nienawiść w czystej postaci i chęć zwykłej zemsty.
Przerażające

11:22, 09.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 23Jot 23

11 3

Drodzy mieszkańcy, na Wasze dane osobowe czyhają różni oszuści, którzy mogą je wykorzystać np. do wyłudzania kredytów. Osoby prowadzące różne akcje, w trakcie których są zbierane Wasze podpisy (np. referenda, wybory) często nie przestrzegają przepisów o ochronie danych osobowych, czego skutkiem może być nieuprawnione pozyskanie danych osobowych przez różnych kombinatorów i oszustów. Proszę, uważajcie komu udostępnianie swoje dane osobowe podpisując różne listy poparcia. W razie podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych zawiadamiajcie o tym Policję. Burmistrz Dariusz Kiński dba o ochronę danych osobowych poprzez powołanego w Gminie Pisz Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Burmistrz Kiński, tak jak zapowiadałem, odpowiedział w wyczerpujący sposób na wszystkie pytania w trakcie internetowego spotkania z mieszkańcami gminy Pisz w dniu 7 grudnia 2025. Wykazał ,w niebudzący żadnych wątpliwości sposób, że grupka inicjatorów tzw. referendum kieruje się przy swoich działaniach chęcią zemsty na Burmistrzu Kińskim, za swoje niepowodzenia w karierze zawodowej. Oskarżają Go o różne nieprawidłowości, podczas gdy liczne kontrole wielu instytucji spowodowane zawiadomieniami inicjatorów tzw. referendum nie wykazały żadnych przestępstw. Burmistrz Kiński , z narażeniem swojego zdrowia,skupia się na tytanicznej pracy na rzecz mieszkańców naszej gminy,prowadząc dziesiątki inwestycji przyczyniających się do rozwoju Gminy Pisz.

17:57, 09.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 24 do Jot 23Jot 24 do Jot 23

3 13

Co ty za smrody wypisujesz. Komitet Referendalny ODRODZENIE PISZA udokumentował, że jedynym, który nie przestrzegał zasad przy zbieraniu podpisów był Dariusz Kiński. Zamieścił na facebooku nawet całą kolekcję zdjęć Kińskiego. Pod referendum o odwołanie burmistrza Kińskiego podpisy już złożyliśmy. Pełna profesja ze strony organizatorów i zabezpieczenie danych osobowych. Nie to co u Kińskiego. Dobra skończmy z tymi twoimi smrodami i przestań kłamać bo Kiński na facebooku nie odpowiedział na najważniejsze pytania: o PDK, o utraconej dotacji, o stadionie i dotacji, o promocji, o szwajcarskich funduszach, o remoncie pływalni, o ruinach zamku i na wiele innych. NO to może ty na nie odpowiesz. Pytanie 1. Czy PDK zostanie ukończony do końca czerwca 2026? Pytanie 2. Jeśli nie zostanie ukończony kto odpowie za utracone dotacje? Czekamy!

21:28, 09.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 23 Jot 23

12 6

Zgodnie z planami inwestora modernizacja budynku PDK zostanie ukończona do czerwca 2026 . Jeżeli nie uda się dotrzymać tego terminu, dzięki pomocy Pani Marszałkini Sobiech, są szanse na przesunięcie terminu zakończenia modernizacji PDK i dotacja nie będzie zwracana. Wzywam wszystkie osoby bezzasadnie atakujące Burmistrza Dariusza Kińskiego i oskarżające Go o zaniedbania przy modernizacji budynku PDK do zaprzestania tych ataków. Nikt nie zrobił tyle, co On ,aby skończyć tę historyczną dla Pisza inwestycję i umożliwić Piskiemu Domowi Kultury normalną pracę.Burmistrz Kiński nie chodził po terenie inwestycji, nie filmował jej przebiegu, nie nagłaśniał usterek i nie zniechęcał wykonawców. Wyznaczył osobę kierującą PDK, która znakomicie sobie radzi. Burmistrza Kińskiego popiera znakomita większość mieszkańców naszej gminy,czego dowodem jest trwająca ponad dwie i pół godziny internetowa rozmowa z mieszkańcami, w trakcie której większość uczestników wyrażała poparcie dla działań naszego Burmistrza Kińskiego.

22:43, 09.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 24 do Jot 23Jot 24 do Jot 23

4 13

Kiński nie odpowiedział na podstawowe pytanie czy PDK będzie oddany w terminie i czy nie utracimy dotacji. Snuł tylko opowieści co źle zostało zrobione i jakie mają teraz trudności. PO tak długim czasie nie jest w stanie podać żadnych terminów, nie przedstawił żadnego harmonogramu działania, żadnych konkretów i ty twierdzisz, że to była odpowiedź?

22:46, 09.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jot 24 do Jot 23Jot 24 do Jot 23

4 8

no będziesz się u Kińskiego tłumaczył za to co napisałeś. Kiński jest 20 miesięcy burmistrzem, a ty piszesz, że on nie chodził po inwestycji czyli się nie interesował, a miał to w dupie. Nie nagłaśniał usterek, czyli, jak mu wszyscy mówili, że tam wszystko jest partolone to też miał to w dupie. Z wykonawcami też nie rozmawiał czyli też miał ich w dupie. To ty to napisałeś!!! Dzięki w końcu napuisałeś , jak naprawdę było.

10:37, 10.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kiński Kiński

5 10

Ale ty jesteś słabym burmistrzem, moja 2 letnia córka by lepiej to ogarnęła leleku

10:54, 10.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZPiszaZPisza

9 7

To jest bardzo niekompetentny Burmistrz. Niestety zawiódł bardzo wiele osób, które liczyły na realną zmianę w Piszu.

04:14, 11.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

1gg1gg

6 7

Kiński? Zobaczcie, jak wygląda Daszyniak. Miało być mniej samochodów, a co zrobił Kiński utworzył nowy parking. Brudno, jak tam było tak jest. Nie dość, że nic nie robi to jeszcze szkodzi.

09:39, 11.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%