Kierowcy mogą już korzystać z ostatniego z trzech fragmentów międzynarodowego szlaku ViaBaltica w woj. warmińsko-mazurskim. W miniony weekend otwarto odcinek S61 od węzła Ełk Południe do miejscowości Wysokie (węzeł Kalinowo) o długości blisko 23 km.
W ramach inwestycji powstał m.in. węzeł Ełk Wschód i 24 obiekty inżynierskie, wyremontowano wybrane drogi lokalne oraz zbudowano urządzenia ochrony środowiska. Wraz z oddanymi wcześniej odcinkami, kierowcy na terenie woj. warmińsko-mazurskiego uzyskali ponad 66 km drogi ekspresowej.
.jpg)
Finalnie S61 będzie miała ok. 220 km. Przebiega przez trzy województwa - mazowieckie (19,5 km), podlaskie (ok. 134,3 km) i warmińsko-mazurskie (66,4 km).
W województwie podlaskim kierowcy korzystają już z przeszło 121 km drogi ekspresowej S61. W grudniu 2022 oddany został do ruchu przygraniczny odcinek Suwałki - Budzisko, a w czerwcu bieżącego roku węzeł Łomża Zachód. Wraz z nim udostępniono 7-kilometrowy odcinek "eski" Łomża Południe - Łomża Zachód.
Obecnie trwają jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim odcinka S61 - od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,92 km). To obwodnica Łomży. Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu, na zasadzie przejezdności jednej jezdni w połowie 2024 roku, a w połowie następnego - w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej na całej długości.
S61 łącząc się z S8 Wrocław - Warszawa - Białystok, tworzy międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica, który docelowo przejmie ruch tranzytowy pomiędzy Europą Zachodnią i krajami bałtyckimi.

Źródło: GDDKiA
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz