Rada Ministrów przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Otworzyło to drogę do realizacji kolejnych inwestycji w szlaki kolejowe na terenie całego kraju. Wśród linii, które zostaną objęte pracami jest ta prowadzące przez serce Mazur (linia kolejowa nr 223).
Linia kolejowa nr 223 - to obecnie nieużytkowany szlak kolejowy biegnący od Czerwonki w powiecie olsztyńskim, przez Mrągowo, Mikołajki i Orzysz, do Ełku. Jest to linia, która przebiega najbliżej jeziora Śniardwy i nazywana jest linią wiodącą przez serce Mazur.
Obecnie w Polsce toczą się największe w historii inwestycje kolejowe: w linie kolejowe, stacje, dworce, tabor. Odtwarzamy zlikwidowane przed laty połączenia i linie kolejowe, realizując te zadania w ramach wielu programów, takich jak Krajowy Program Kolejowy czy Kolej Plus. Skuteczna odbudowa pozycji i prestiżu polskiej kolei, z jaką mamy do czynienia w Polsce od 8 lat, jest też dowodem na walkę rządu z wykluczeniem komunikacyjnym w każdym regionie kraju - powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.
.jpg)
Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie przejezdności linii kolejowej na całej jej długości, tak aby umożliwić wznowienie przewozów pasażerskich. W ramach projektu odbudowana zostanie infrastruktura pasażerska, która będzie dostosowana do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Realizacja projektu pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich m.in. do Mrągowa, Mikołajek czy Orzysza.
Przywrócenie do ruchu linii 223 oznaczać będzie, że Olsztyn i Ełk będą połączone już nie dwiema, a trzema liniami kolejowymi. Pozostałe dwie to linia nr 219 przebiegająca przez Szczytno i Pisz oraz linia nr 353 przez Korsze i Giżycko.
Źródło: Min.Infrastruktury
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz