REKLAMA
Data dodania: 21.05.2008
Most połączył już brzegi
Most połączył już brzegi
Nowa przeprawa mostowa jest inwestycją oczekiwaną przez miasto od kilkudziesięciu lat. W poniedziałek o godz. 13.15 miało miejsce przełomowe wydarzenie - położono pierwsze przęsło, łączące ląd nad lustrem Pisy

Nowa przeprawa mostowa jest inwestycją oczekiwaną przez miasto od kilkudziesięciu lat. Obecny ruch samochodów po drodze krajowej z kierunku Warszawy z rozprowadzeniem na wyeksploatowane turystycznie drogi do Giżycka, Węgorzewa, Rucianego - Nidy, Mikołajek i Mrągowa opiera się na jedynym, wymagającym remontu moście w Piszu, co w sytuacjach awaryjnych powoduje blokadę komunikacyjną miasta.

Sytuacja taka uniemożliwia również przejazd pojazdów służb ratowniczych. Kolejnym utrudnieniem są samochody ciężarowe (szczególnie te, które dostarczają surowiec dla Sklejki i Holzwerku). Ciężkie samochody załadowane drewnem zmuszone są jechać dwukrotnie przez miasto tak, aby dojechać do fabryk i wyjechać z miasta.

Projektowany przebieg przeprawy mostowej spowoduje rozdzielenie strumienia samochodów wjeżdżających do Pisza przez dwa niezależne ciągi, skierowanie samochodów ciężarowych bezpośrednio do fabryk; skrócenie czasu dojazdu służb ratowniczych na druga stronę miasta; umożliwi samochodom przejeżdżającym przez Pisz szybsze i bezkolizyjne omijajanie centrum miasta; wzrośnie też atrakcyjność inwestycyjna Pisza - szczególnie w okolicy budowanej przeprawy.

Realizacja inwestycji będzie przebiegać zgodnie z najkorzystniejszym trzecim wariantem, przyjętym po konsultacjach społecznych podczas spotkań burmistrza Szymborskiego z mieszkańcami w Piskim Domu Kultury. Wiele rozmów było na ten temat także w Piszaninie. Przypomnijmy kilka artykułów dotyczących przeprawy mostowej: Koncepcje obwodnicy - 31 opinii , Kolejne rozmowy o przeprawie mostowej - 46 opinii, Zbudujemy nowy most - 474 opinii, Nie będzie, będzie, nie będzie - 89 opinii).

Ten bardzo korzystny dla Pisza wariant przewiduje budowę wiaduktu z ulicy Orzyskiej nad linią kolejową i nową ulicą biegnąca zachodnią częścią miasta wzdłuż bocznicy kolejowej (w okolicy ogródków działkowych) do skrzyżowania ulic Kwiatowej i Klementowskiego. Dalej ulicą Kwiatową do przeprawy mostowej nad Pisą i nowym odcinkiem do skrzyżowania Czerniewskiego z Warszawską i dalej Warszawską do granicy Pisza.

Wariant III zakłada również m.in. zmianę przebiegu ulicy Rybackiej. Od tej ulicy powstanie nowy odcinek wzdłuż ul. Kwiatowej i terenu szkoły do włączenia w ul. Lipową z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych oraz dojazdem do przepompowni scieków i trafostacji. Na tym odcinku powstaną ciągi piesze i rowerowe po obu stronach. Powstanie także wjazd do Sklejki od ulicy Warszawskiej.

Od ulicy Warszawskiej obecnie jest wjazd w ulicę Spokojną do zaplecza cmentarza. Ten zjazd docelowo zostanie odcięty, w związku z tym na dalszym odcinku Warszawskiej powstaje nowy dojazd do zaplecza cmentarza.

Przebudowa ulicy Warszawskiej obejmuje m.in. budowę trzech pasów ruchu – jeden w kierunku miasta, jeden dla wyjeżdżajacych i trzeci dla pojazdów skręcających w lewo do posesji, czy stacji paliw. Przy budynku sądu będą miejsca postojowe.

Droga krajowa na całej długości jest rozbudowywana do parametrów drogi klasy G o szerokości pasa ruchu 3,50 m i szerokości poboczy 1,50 m. Na całej długości przebudowanego odcinka zostanie uwzględniony i rozwiązany ruch pieszy oraz rowerowy dwukierunkowy (oba po 2m szerokości). 

Odpowiednia segregacja użytkowników ruchu i budowa nowych miejsc parkingowych (m.in. na ulicy Okopowej, Gizewiusza, Spokojnej) znacznie poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego jak i komfort mieszkańców miasta.

Planowana inwestycja zachowuje istniejące walory architektoniczno–krajobrazowe dostosowując zakres robót do warunków terenowych i użytkowych. Ponadto planując inwestycję przewidziano ochronę środowiska na obszarze prowadzonych robót budowlanych związaną z ochroną wód gruntowych, gleby, flory i fauny, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych, a także stosowną gospodarkę odpadami.

Obecnie jest budowany I etap inwestycji - od początku Pisza z kierunku Warszawy, przez most, do skrzyżowania ulic Kwiatowej i Klementowskiego. I etap finansowany jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad za kwotę 59 mln 769 tys. zł. Wykonawcami usług są: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów "DROMO" Sp. o.o. z Ostródy i "Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe" w Piszu Sp. z o.o.

Zgodnie z umową przetargową realizacja I etapu zostanie ukończona w drugiej połowie 2009 roku. 

Opinie i komentarze

Komentarze

Brak komentarzy, bądź pierwszy!

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt