Ścieżka posłuży głównie mieszkańcom Pisza. Fot. Krzystzof Szyszkowski
|
Na razie nie wiadomo, kiedy pierwsi rowerzyści pojawią się na nowej ścieżce. Najpierw musi być podpisana umowa z Urzędem Marszałkowskim, potem gmina ogłosi przetarg i rozpocznie się budowa.
Gmina Pisz złożyła wniosek o budowę ścieżki w czerwcu ubiegłego roku. Był to pierwszy konkurs, na który gminy, jako potencjalni beneficjenci mogli ubiegać się o środki z nowego okresu programowania. – powiedział Rafał Grusznis z Urzędu Miejskiego w Piszu. -We wrześniu otrzymaliśmy informację, że wniosek przeszedł ocenę formalną i został przekazany do oceny merytorycznej. W lutym było już jasne, że ścieżkę zbudujemy. W wyniku przeprowadzonej oceny merytorycznej wniosek otrzymał 59 pkt., 73,95 % maksymalnej ilości punktów.
Całkowity koszt projektu wyniesie 613 tys. 357 zł, z czego 85% pochodzić będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a 15% z wkładu własnego gminy. 773 metrowa trasa będzie miała początek przy rondzie u zbiegu ulic Wojska Polskiego i Warszawskiej, gdzie zbudowany zostanie zjazd do parku. Po minięciu placu zabaw trasa pobiegnie wzdłuż rzeki Pisy, do okolicy nowego mostu. Przy moście ścieżka zakręci w stronę "osiedla Gałczyńskiego" i zakończy się przy osiedlowych garażach.
Przebieg scieżki rowerowej. 1 - początek przy rondzie; 2 - wzdluż istniejącego chodnika przy Pisie; 3,4 - trasa przebiegnie do nowego mostu i zakręci w kierunku osiedla "Gałczyńskiego". Zdjęcia i montaż: Krzysztof Szyszkowski
|
Na całej długości ścieżka pokryta zostanie kostką brukową bezfazową o grubości 8cm. Kostka bezfazowa charakteryzuje się małymi odstępami między elementami. Nie ma też tzw. fazek, czyli ukośnych ścięć na brzegach elementów, co ułatwia poruszanie się rowerem. Szerokość ścieżki będzie w różnych miejscach wynosiła od 3 do 3,5 metrów szerokości. Cała powierzchnia utwardzona wyniesie 2444 m2.
Nie tylko gmina Pisz uzyskała pieniądze na inwestycje turystyczne. Dofinansowane w osi turystyka, w działaniach na rzecz wzrostu potencjału turystycznego, publicznej infrastruktury turystycznej i okołoturystycznej otrzymały również:
Samorząd Województwa Warm.-Maz. - znakowanie turystyczne całego regionu - 1,7 mln zł
Giżycko – Trakt Rowerowy wokół jeziora Niegocin – odcinek Wilkasy – Kanał Kula – 657 tys. zł
Ruciane-Nida – urządzenie ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Wczasów – 761 tys. zł
Morąg – urządzenie terenów ogólnodostępnych na półwyspie Kretowiny – 2,312 mln zł
Biskupiec – budowa ścieżki rowerowej Rukławki – Biskupiec – Rzeck – 3,6 mln zł
Węgorzewo – budowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą – 2,6 mln zł
Stare Juchy – budowa trasy turystycznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą – 1,7 mln zł
Ełk – zagospodarowanie turystyczne terenu przy promenadzie nad Jeziorem Ełckim – 599 tys. zł
Lidzbark Welski – zagospodarowanie nabrzeża Jeziora Lidzbarskiego – 1,7 mln zł
Giżycko – kompleksowe zagospodarowanie brzegów jezior Niegocin i Wilkasy Duże – 798 tys. zł
Twoja prywatność jest dla mnie ważna i ta strona nie rozsyła reklam:
Te zasady mogą ulec zmianie w dowolnym czasie i bez powiadomienia.
Niniejsze zasady i warunki zawierają zasady dotyczące publikowania komentarzy. Przesyłając komentarz, oświadczasz, że zgadzasz się z tymi zasadami:
Nieprzestrzeganie tych zasad może skutkować zakazem dalszego komentowania.
Niniejsze warunki mogą ulec zmianie w dowolnym czasie i bez powiadomienia.
Komentarze