KLIKNIJ
REKLAMA
Data dodania: 27.06.2009
Piękna przeprawa, nowe problemy
Piękna przeprawa, nowe problemy
26 czerwca uroczyście przecięto wstęgę nowej przeprawy mostowej. I etap korekty dróg krajowych 58 i 63 w Piszu trwał od połowy 2007 roku i kosztował 62 mln zł. Mimo to mamy w Piszu spore problemy komunikacyjne

26 czerwca uroczyście przecięto wstęgę nowej przeprawy mostowej. I etap korekty dróg krajowych 58 i 63 w Piszu trwał od połowy 2007 roku i kosztował 62 mln zł. Mimo to mamy w Piszu spore problemy komunikacyjne.

Rozmowa z Andrzejem Szymborskim
Potrzebujesz Flash Playera by zobaczyć zawartość.

Na otwarcie przeprawy mostowej przyjechali inwestorzy, wykonawcy i oficjele: Mirosław Nicewicz - dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Jan Maścianica - wicewojewoda warmińsko-mazurski, Tomasz Szczyglewski - dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, Jan Alicki - burmistrz Pisza, Andrzej Nowicki - starosta piski, Andrzej Szymborski - były burmistrz Pisza, Marek Konopka - senator, Zbigniew Włodkowski - wiceminister oświaty, Zygmunt Cichocki - DROMO Sp. z o.o. w Ostródzie, Krzysztof Targoński -  Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Pisza, Witold Kosecki - Europrojekt Gdańsk Sp. z o.o., Zbigniew Kotlarek - prezes Kongresu Drogowego i były szef GDDKiA oraz ksiądz Andrzej Zienkiewicz - proboszcz Parafii Matki Bożej Miłosierdzia Ostrobramskiej w Piszu.

Jest piękna przeprawa!

Uroczystość obserwowało ponad stu mieszkańców. Po przemowach, uroczystym przecięciu wstęgi i poświęceniu przeprawy, nastąpiła "piesza próba" mostu w wykonaniu oficjeli, po czym puszczono ruch samochodowy.

Pierwszym kierowcą, który przejechał mostem był odświętnie ubrany pan w zielonym garbusie, tuż za nim przewoźnik w czerwonej dorożce. Zaczęły pojawiać się kolejne pojazdy, na most wjechał pierwszy tir. Zgromadzeni piszanie spacerowali wzdłuż przeprawy i analizowali inwestycję udając ceremonialnie, że są na nim pierwszy raz. Bo przecież wielu już zwiedziło most przed oficjalnym otwarciem. 

- To jest piękna przeprawa, piękny most, powiedział starszy pan na moście, przyglądając się inwestycji. - Tyle lat na niego czekałem. Proszę panie redaktorze przekazać, że dziękujemy panu Szymborskiemu za tę przeprawę - dodaje jego kompan. To dzięki niemu mamy w Piszu ten piękny most! I proszę jeszcze napisać do tych na górze, by zamknęli przejazd starym mostem dla tirów. Bo jak raz przejadą się koło sportowego nieistniejącym rondem, to nigdy więcej nie wjadą na nowy most.

- To cudowne, że mamy nową przeprawę mostową, powiedziała jedna z rowerzystek, kierując się w stronę szpitala. - Rozładuje się ruch w Piszu i będziemy mieli na skróty do supermarketu, na wschód, czy na cmentarz. Dobrze, że pomyślano o rowerzystach. Ta ścieżka jest wspaniała.  

Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm DROMO Ostróda i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Pisza. Zrealizowana inwestycja jest I etapem budowy nowego przebiegu dróg krajowych 58 i 63 w Piszu, który docelowo usprawni ruch tranzytowy i lokalny, skróci czas podróży oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa poprzez wyprowadzenie znacznej części ruchu samochodowego poza centrum Pisza.

Rozmowa z Janem Alickim
Potrzebujesz Flash Playera by zobaczyć zawartość.

Zakres prac nad przeprawą mostową był imponujący. W skład inwestycji wchodziły: przebudowa skrzyżowania ulic Klementowskiego-Kwiatowa na małe rondo; przebudowa istniejącego odcinka ul. Kwiatowej od ul. Klemetowskiego do ul. Rybackiej wraz z korektą skrzyżowania z ul. Lipową; przebudowa ul. Rybackiej wraz z budową nowego odcinka wzdłuż ulicy Kwiatowej; budowa nowego odcinka ul. Kwiatowej na dojeździe do mostu nad Pisą; budowa mostu nad Pisą; budowa nowego odcinka drogi krajowej nr 63 od mostu do skrzyżowania ulic Warszawska-Czerniewskiego  wraz z przebudową skrzyżowania na małe rondo; przebudowa ul. Warszawskiej na odcinku ok. 2 km; budowę chodników, ścieżek, ciągów pieszo-rowerowych; budowa zatok autobusowych

Są nowe problemy!

Budowa przeprawy mostowej miała odbywać się w dwóch wariantach - jeden po drugim. Niestety pojawiły się opóźnienia i przez jakiś czas piszanie będą musieli przystosować się do nowego przebiegu dróg. Nie wybudowano ronda łączącego ulice Dworcową, Klementowskiego, Grunwaldzką i Kościuszki. W ostatnich dniach drogowcy głowili się jak problem rozwiązać. Tymczasowe rozwiązanie może znacznie utrudnić poruszanie się po Piszu. Szczególnie dla tych, którzy do tej pory jeździli "na pamięć". 

Wraz z budową przeprawy mostowej zlikwidowano parkingi przy ulicy Klementowskiego, przy banku BPH oraz przy sklepie sportowym. Usunęto również przejście dla pieszych między bankami BPH i PKO BP. Nowa przeprawa mostowa tworzy nową "krajówkę", która będzie od tej pory drogą z pierwszeństwem przejazdu. Ulica Kościuszki traci pierwszeństwo. Jadąc ulicą Kościuszki w stronę Orzysza należy ustąpić pierwszeństwa przejazdu zarówno jadącym nową przeprawą mostową, jak i samochodom jadącym z ulicy Gizewiusza. Ustąpić jadącym z ulicy Klementowskiego muszą również kierowcy jadący z ulicy Grunwaldzkiej i Dworcowej w stronę centrum Pisza. Kolejną zmianą jest skrzyżowanie ulic Wojska Polskiego i Czerniewskiego. Tam też należy uważać. Ulica Czerniewskiego staje się drogą z pierwszeństwem przejazdu, drogowcy postawili znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu" kierowcom jadącym od strony centrum miasta.

Jakkolwiek zmiany te brzmią skomplikowanie, czytelniej wygląda sytuacja na zdjęciach. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć, w której zamieściliśmy zarówno ceremonię otwarcia przeprawy, jak i zmiany w ruchu drogowym.

Po weekendzie w Piszaninie napiszemy artykuł oraz otworzymy dyskusję i ankietę na temat czterech wariantów II etapu przebiegu dróg krajowych 58 i 63. Trafiły już do redakcji pierwsze listy osób zaniepokojonych kontrowersyjnym przebiegiem dwóch wariantów. Zapraszamy niebawem.









Mirosław Nicewicz - dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad


Jan Maścianica - wicewojewoda warmińsko-mazurski




Zbigniew Włodkowski - wiceminister oświaty




Tomasz Szczyglewski - dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie


Marek Konopka - senator


Jan Alicki - burmistrz Pisza


Andrzej Szymborski - były burmistrz Pisza
















Pierwszy samochód po puszczeniu ruchu








Na ulicy Klementowskiego zlikwidowano parking i postój taksówek


Przy banku BPH zlikwidowano parking


Zlikwodowano przejście dla pieszych między bankami


Należy ustąpić pierwszeństwo pojazdom jadącym z Klementowskiego. W dali - zlikwidowany parking przed sklepem sportowym


Ulica Kościuszki przy przestaje być drogą z pierwszeństwem przejazdu. Należy ustąpić pojazdom jadącym "nową krajówką" a w drugiej kolejności Gizewiusza.


Ulica Kościuszki przestaje być drogą z pierwszeństwem przejazdu. Należy ustąpić pojazdom jadącym "nową krajówką" a w drugiej kolejności Gizewiusza.


Ulica Kościuszki przestaje być drogą z pierwszeństwem przejazdu. Należy ustąpić pojazdom jadącym "nową krajówką" a w drugiej kolejności Gizewiusza.


Ulica Wojska Polskiego przy skrzyżowaniu z ul. Czerniewskiego przestaje być drogą z pierwszeństwem przejazdu. Należy ustąpić pojazdom przed wjazdem na "nową krajówkę"


Opinie i komentarze

Komentarze

Brak komentarzy, bądź pierwszy!

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt