Jak będzie wyglądał nowy most kolejowy w Piszu? Prawie identycznie jak stary. W wyglądzie zmienią się jedynie połączenia konstrukcji. W dotychczasowej formie poszczególne elementy konstrukcji były łączone za pomocą nitów w postaci trzpieni walcowych z łbami. Nowa konstrukcja będzie spawana.
Łączenie pierwszych elementów nowego mostu.
Łączenie pierwszych elementów nowego mostu.
Łączenie pierwszych elementów nowego mostu.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Szczytno – Ełk wymienią starą konstrukcję kratownicową mostu w Piszu. Wykonawca oczyści ponadto przyczółki obiektu i je wzmocni - powiedział Martyn Joduła z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Takie działanie zapewni dobre parametry obiektu na kolejne lata. Most zostanie również dostosowywany do jazdy pociągów ze zwiększoną prędkością. Po robotach zapewniony będzie sprawny przejazd składów.
Stara kratownica będzie usunięta.
Stara kratownica będzie usunięta.
Konstrukcja z nitowymi połączeniami zostanie zastąpiona kratownicą z elementami spawanymi.
Konstrukcja z nitowymi połączeniami zostanie zastąpiona kratownicą z elementami spawanymi.
Kiedy będzie fizycznie zdjęty stary most? Za około miesiąc. Już dziś obok starego mostu krok po kroku spawana jest nowa konstrukcja. Poszczególne stalowe elementy nowej konstrukcji obsługiwane są przez dźwig o udźwigu wynoszącym do 150 ton. Stara konstrukcja waży około 200 ton, zatem na usunięcie jej potrzeba silniejszego sprzętu. Za miesiąc na plac przyjedzie potężny dźwig o udźwigu 600 ton. Będzie w stanie zarówno zdjąć dotychczasową kratownicę jak i położyć nową.
Co stanie się ze starą kratownicą? Do tematu wrócimy niebawem.
Wymiana mostu związana jest z remontem linii kolejowej nr 219 ze Szczytna do Ełku.