REKLAMA
Data dodania: 28.09.2005
Koncepcje obwodnicy
Koncepcje obwodnicy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie informuje,że zamierza przeprowadzić konsultacje społeczne dot. przedsięwzięcia pn.: „Koncepcja programowa nowego przebiegu drogi krajowej nr 63 w miejscowości Pisz”.

Opracowanie koncepcji nowego przebiegu drogi krajowej nr 63 w miejscowości Pisz ma na celu poprawienie bezpieczeństwa jak i warunków ruchu drogowego na tym odcinku. Rozpoczęcie realizacji zadania przewidziane jest na rok 2006. Omawiana koncepcja składa się z trzech wariantów nowego przebiegu drogi krajowej.

W wariancie I droga krajowa nr 63 biegnie ul. Orzyską przez nowoprojektowany wiadukt nad torami kolejowymi do ul. Dworcowej. Trzy duże skrzyżowania rozwiązano stosując średnie ronda:

  • skrzyżowanie ulic: Grunwaldzkiej, Kościuszki, Klementowskiego i Dworcowej
  • skrzyżowanie ulic: Klementowskiego i Kwiatowej
  • skrzyżowanie ulic: nowoprojektowanej Kwiatowej, Warszawskiej i Czerniewskiego.

Dalszy przebieg drogi krajowej nr 63 ciągnie się ulicami: Klementowskiego, Kwiatową (w tym nowoprojektowanym odcinkiem o długości ok. 800 m, na którym znajduje się most przez rzekę Pisę) i Warszawską.

W wariancie II przebieg drogi krajowej nr 63 do skrzyżowania ulic: Dworcowej, Grunwaldzkiej, Kościuszki i Klementowskiego nie zmienia się. Skrzyżowanie ulic Orzyskiej i Olsztyńskiej rozwiązano używając średniego ronda. Dalszy przebieg drogi krajowej jest identyczny jak w wariancie I.

Wariant III charakteryzuje się przeniesieniem ruchu (drogi krajowej nr 63) poza centrum miasta. W tym rozwiązaniu ruch drogowy odbywał się będzie nowym przebiegiem drogi, tj. ulicą Orzyską, przez nowoprojektowany wiadukt nad linią kolejową i nową ulicą biegnącą zachodnią częścią miasta wzdłuż bocznicy kolejowej i kończącą się w miejscu skrzyżowania ulic Klementowskiego i Kwiatowej. Dalej droga krajowa nr 63 biegnie jak w pozostałych wariantach ulica Kwiatową i Warszawską.

W każdym wariancie droga krajowa na całej długości będzie rozbudowywana do parametrów drogi klasy G o szerokości pasa ruchu 3,50 m i szerokości poboczy 1,50 m. Na całej długości przebudowanego odcinka zostanie uwzględniony i rozwiązany ruch pieszy i rowerowy. Odpowiednia segregacja użytkowników ruchu i budowa nowych miejsc parkingowych (m.in. na ulicy Okopowej, Gizewiusza, Spokojnej) znacznie poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego jak i komfort mieszkańców miasta. Planowana inwestycja zachowuje istniejące walory architektoniczno–krajobrazowe dostosowując zakres robót do warunków terenowych i użytkowych. Ponadto planując inwestycję przewidziano ochronę środowiska na obszarze prowadzonych robót budowlanych związaną z ochroną wód gruntowych, gleby, flory i fauny, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych, a także umiejętną gospodarkę odpadami.

W pracach projektowych uwzględniono także interesy osób trzecich umożliwiając dostęp do modernizowanej drogi publicznej wszystkim właścicielom nieruchomości zlokalizowanych w obrębie przebudowywanych dróg poprzez przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych oraz budowę nowych zjazdów.

Prosimy o przekazywanie swoich opinii, wniosków i zastrzeżeń (z dopiskiem „Konsultacje społeczne”) na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie, Al. Warszawska 89, 10-083 Olsztyn lub na adres e-mail: oddzial@olsztyn.gddkia.gov.pl. Swoje uwagi można przekazywać również faksem na nr (0-89) 527-35-36. Przesłane, podpisane i zaopatrzone w adres uwagi, wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione.

---

Niniejszy tekst pochodzi ze strony internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad / Olsztyn. Jak oceniacie przedstawione warianty? Który według Was jest najlepszy? Czekamy na Wasze opinie w tej sprawie.

Opinie i komentarze

Komentarze

Brak komentarzy, bądź pierwszy!

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt