Minął rok od chwili, gdy powstał plan budowy pralni chemicznej w naszym mieście. Inwestycji, której potrzeby nikt nie kwestionował. Mówiono wówczas o dość szybkim terminie oddania inwestycji do użytku - wrzesień 2018r.
Przypomnijmy, Piski Zakład Aktywności Zawodowej Wieża pozyskał 85% dofinansowania na budowę i wyposażenie pralni chemicznej z RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Koszt inwestycji oszacowano na kwotę 2 mln złotych. Na potrzeby realizacji projektu zaadoptowano budynek gospodarczy PZAZ Wieża, przy ulicy Gdańskiej.Pojawiło się kilka przeszkód uniemożliwiających oddanie do użytku inwestycji w zaplanowanym terminie - mówi Katarzyna Leszczyńska-Zarzecka, Dyrektor PZAZ Wieża. - Te przeszkody, to m.in. przeciągające się formalności między Urzędem Marszałkowskim, a PEFRON-em, czy problemy z podłączeniem gazu. Mieliśmy też pewne utrudnienia ze strony przeciwników inwestycji, którzy opóźniali nasze działania.
Pralnia będzie przeznaczona dla klientów indywidualnych, firm oraz na potrzeby jednostek, w których musi być zachowana bariera higieniczna, czyli np. szpitali. Z usług pralni wstępnie zadeklarowali chęć korzystania właściciele piskich hoteli, pensjonatów z najbliższej okolicy i zakładów pracy. Kwestia zleceń ze strony szpitala zostanie rozstrzygnięta na drodze przetargu w lipcu.Nie wszystkie etaty są jeszcze obsadzone. Zachęcamy osoby z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności do pracy u nas - dodaje Katarzyna Leszczyńska-Zarzecka. - Zaznaczam, że osoby, które podejmą u nas zatrudnienie nie stracą renty, czy posiadanych innych świadczeń. Nie powinny się także obawiać trudności wynikających z obsługi sprzętów. Wszyscy będziemy się uczyć.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz