W Dzienniku Urzędowym Ministra Infrastruktury ukazało się zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw realizacji projektu „Ogólnopolski Bilet Zintegrowany”, który ma umożliwić podróżowanie po całej Polsce na jednym bilecie.
Zgodnie z dokumentem, zespół jest organem pomocniczym ministra transportu i ma zająć się opracowaniem, przygotowaniem i monitorowaniem postępów realizacji projektu ogólnopolskiego biletu zintegrowanego.
Według zarządzenia zespół tworzy Komitet Sterujący składający się z Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Szef Gabinetu Politycznego Ministra lub osoba przez niego wyznaczona oraz Dyrektor Instytutu Kolejnictwa. Ponadto w prace zespołu będzie też zaangażowane Biuro Projektów, w skład którego wchodzą: Dyrektor Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie, Zastępca Dyrektora Departamentu Kolejnictwa, Sekretarz Biura Projektu z Departamentu Kolejnictwa, osoba wspomagająca Sekretarza Biura Projektu oraz wyznaczeni przez dyrektora danej komórki organizacyjnej w Ministerstwie przedstawiciele Departamentu Budżetu, Departamentu Strategii Transportu, Departamentu Transportu Drogowego i Departamentu Kolejnictwa.
Jak zaznaczono w dokumencie, w pracach Biura Projektu będą mogli uczestniczyć przedstawiciele samorządów „których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Biura Projektów”. Ponadto samorządowcy będą mogli brać udział w pracach zespołów roboczych utworzonych na potrzeby realizacji konkretnego zadania związanego z projektem.
Zgodnie z zarządzeniem, udział w pracach zespołu będzie nieodpłatny. Pierwszy etap prac, obejmujących komponent kolejowy, ma się zakończyć do 31 grudnia 2027 r.
Ogólnopolski Bilet Zintegrowany to projekt Ministerstwa Infrastruktury, który ma umożliwić zakup jednego biletu łączącego różne rodzaje transportu publicznego, w tym transportu miejskiego i regionalnego organizowanego przez samorządy. Jak poinformował w odpowiedzi na interpelację wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, system ma obejmować różne formy biletów, w tym: jednorazowe relacyjne bez względu na przewoźnika i godzinę odjazdu, bilety abonamentowe obejmujące wszystkich kolejowych przewoźników regionalnych z opcją komunikacji miejskiej. Docelowo system ma obejmować cały transport publiczny.
mc/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz