W Dzienniku Urzędowym Ministra Infrastruktury ukazało się zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw realizacji projektu „Ogólnopolski Bilet Zintegrowany”, który ma umożliwić podróżowanie po całej Polsce na jednym bilecie.
Zgodnie z dokumentem, zespół jest organem pomocniczym ministra transportu i ma zająć się opracowaniem, przygotowaniem i monitorowaniem postępów realizacji projektu ogólnopolskiego biletu zintegrowanego.
Według zarządzenia zespół tworzy Komitet Sterujący składający się z Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Szef Gabinetu Politycznego Ministra lub osoba przez niego wyznaczona oraz Dyrektor Instytutu Kolejnictwa. Ponadto w prace zespołu będzie też zaangażowane Biuro Projektów, w skład którego wchodzą: Dyrektor Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie, Zastępca Dyrektora Departamentu Kolejnictwa, Sekretarz Biura Projektu z Departamentu Kolejnictwa, osoba wspomagająca Sekretarza Biura Projektu oraz wyznaczeni przez dyrektora danej komórki organizacyjnej w Ministerstwie przedstawiciele Departamentu Budżetu, Departamentu Strategii Transportu, Departamentu Transportu Drogowego i Departamentu Kolejnictwa.
Jak zaznaczono w dokumencie, w pracach Biura Projektu będą mogli uczestniczyć przedstawiciele samorządów „których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Biura Projektów”. Ponadto samorządowcy będą mogli brać udział w pracach zespołów roboczych utworzonych na potrzeby realizacji konkretnego zadania związanego z projektem.
Zgodnie z zarządzeniem, udział w pracach zespołu będzie nieodpłatny. Pierwszy etap prac, obejmujących komponent kolejowy, ma się zakończyć do 31 grudnia 2027 r.
Ogólnopolski Bilet Zintegrowany to projekt Ministerstwa Infrastruktury, który ma umożliwić zakup jednego biletu łączącego różne rodzaje transportu publicznego, w tym transportu miejskiego i regionalnego organizowanego przez samorządy. Jak poinformował w odpowiedzi na interpelację wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, system ma obejmować różne formy biletów, w tym: jednorazowe relacyjne bez względu na przewoźnika i godzinę odjazdu, bilety abonamentowe obejmujące wszystkich kolejowych przewoźników regionalnych z opcją komunikacji miejskiej. Docelowo system ma obejmować cały transport publiczny.
mc/
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piszanin.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
PDK to pomnik nieudolności piskich władz
Drodzy mieszkańcy gminy Pisz, ten atak na Burmistrza Pisza Dariusza Kińskiego jest nieuzasadniony. Burmistrz Kiński dla dobra Gminy Pisz poświęca prawie cały swój czas wolny, praktycznie nie ma prywatnego życia, ostatnio pozyskał kolejną dotację na modernizację boiska Orlika przy ul. Mickiewicza, został już rozstrzygnięty przetarg na modernizację ul. Młodzieżowej (w tym kładki dla pieszych). Niestety niektórzy radni, zamiast wspierać działania Burmistrza Kińskiego na rzecz Gminy Pisz, wykorzystując populistyczne argumenty rozpoczęli kampanię niesłusznych oskarżeń wobec naszego Burmistrza. Radni ci chcą zbić polityczny kapitał opierając się na wyrwanych z kontekstu fragmentach raportu NIK z kontroli modernizacji budynku PDK, w którym kontrolerzy NIK opisali niewielkie nieprawidłowości dotyczące tej inwestycji. Chcą oni też zaszkodzić współpracy Burmistrza Kińskiego z byłym Burmistrzem Andrzejem Szymborskim, która pokazuje jaka powinna być współpraca między urzędującym burmistrzem a Jego poprzednikiem.Kochani,nie dajcie się zmanipulować się tym przegranym politykierów, których celem jest zaszkodzenie ciężkiej pracy Burmistrza Kińskiego na rzecz Gminy Pisz i jej mieszkańców.
Jot 23
23:00, 2025-08-06
NaPISZmy wspólnie w sprawie kolei
zawsze byliśmy zmarginalizowani
TrueStorki
22:19, 2025-08-06
PDK to pomnik nieudolności piskich władz
Czytam raport NIK. Pierwsze pytania. Będzie ich więcej. Były burmistrz Szymborski twierdzi, że za wszystko odpowiada inwestor, którym jest PDK czyli za wszystkie wymienione w raporcie nieprawidłowości także. W raporcie na samym początku jest napisane: "PDK był nie przygotowany pod względem organizacyjnym do zaplanowania realizacji i rozliczania procesu inwestycyjnego". Pytanie jest oczywiste, czym kierował się były burmistrz Szymborski powierzając obowiązki inwestora dla dyr. PDK p. Sobiech bo to była jego decyzja i jego odpowiedzialność. Pytanie identyczne do burmistrza Kińskiego, czym kierował się powierzając te obowiązki dyr. PDK p. Kucisz.
Pytania
20:09, 2025-08-06
PDK to pomnik nieudolności piskich władz
Czytam raport NIK. Pierwsze pytania. Będzie ich więcej. Były burmistrz Szymborski twierdzi, że za wszystko odpowiada inwestor, którym jest PDK czyli za wszystkie wymienione w raporcie nieprawidłowości także. W raporcie na samym początku jest napisane: "PDK był nie przygotowany pod względem organizacyjnym do zaplanowania realizacji i rozliczania procesu inwestycyjnego". Pytanie jest oczywiste, czym kierował się były burmistrz Szymborski powierzając obowiązki inwestora dla dyr. PDK p. Sobiech bo to była jego decyzja i jego odpowiedzialność. Pytanie identyczne do burmistrza Kińskiego, czym kierował się powierzając te obowiązki dyr. PDK p. Kucisz.
Pytania
19:36, 2025-08-06
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz