Każdego roku w naszym kraju przybywa ok. 2000 samochodów zabytkowych. Do tego dochodzi jeszcze co najmniej kilka tysięcy aut klasycznych, które mają odpowiedni wiek, ale nie kwalifikują się do otrzymania żółtych tablic i wpisania ich na listę zabytków. To potężny rynek dla producentów części i akcesoriów. W tym także wycieraczek samochodowych.
Trudno oszacować ilość samochodów zabytkowych w Polsce. Zabytkowych, czyli wpisanych do rejestru zabytków, po przejściu całego procesu. W 2015 roku było ich ponad 50.000 szt. Każdego roku przybywa ich ok. 2000 (tak było np. w 2020 roku). Poza samochodami zabytkowymi, po naszych drogach porusza się co najmniej trzy razy więcej aut klasycznych, które nie mają szans na wpisanie do rejestru zabytków, choć mogą mieć nawet ponad 40 lat. Dlaczego nie są zabytkami? Wystarczy, że nie są w pełni oryginalne, albo jest ich za dużo w danym województwie.
Dlaczego warto kupić specjalne wycieraczki do samochodów klasycznych?
Duża część samochodów klasycznych i zabytkowych wyjeżdża na drogi. Jedne rzadziej, inne częściej, ale bez wątpienia, każde z tych aut potrzebuje odpowiednich i sprawnych wycieraczek. Nawet wtedy, gdy kierowca jedzie tylko na krótki pokaz aut klasycznych.
Samochód klasyczny, w którym właściciel zamontował współczesne wycieraczki, wygląda po prostu źle. Nawet wtedy, gdy są to wycieraczki szkieletowe. Nie ma się co oszukiwać – wycieraczki samochodowe mają spory wpływ na wygląd pojazdu.
W odpowiedzi na dużą popularność aut klasycznych na całym świecie, w ofertach kilku producentów (europejskich i amerykańskich) pojawiły się wycieraczki samochodowe, przeznaczone tylko i wyłącznie do aut klasycznych.
Co je charakteryzuje?
- Klasyczna konstrukcja szkieletowa;
- Specjalne, pasujące do danego auta adaptery;
- Wygląd vintage;
- Ramię wykonane ze stali nierdzewnej lub częściowo chromowane wykończenie;
- Skuteczność pracy, porównywalna ze współczesnymi wycieraczkami.
Dobre wycieraczki samochodowe do aut klasycznych
W sieci można znaleźć oferty kilku producentów, oferujących specjalne wycieraczki do aut klasycznych. Najbardziej znane są produkty firm Trico Classic, Schmidt and Ongaro oraz polskiej marki Oximo, która wprowadziła do oferty
specjalną linię wycieraczek pod nazwą Oximo Classic.
W związku z popularnością aut klasycznych w USA, w tym kraju jest też kilka mniejszych firm, produkujących wycieraczki do aut klasycznych i zabytkowych, wyprodukowanych przed 1970 rokiem. Jednak ceny tych produktów są bardzo wysokie. Do tego trudno je sprowadzić do Europy z USA. Można je kupić na niektórych portalach aukcyjnych, jednak do wysokiej ceny wycieraczek dochodzi bardzo wysoki koszt przesyłki międzynarodowej.
Wycieraczki do aut klasycznych firm Trico Classic i Schmidt and Ongaro są bardzo drogie. Za wiele modeli trzeba zapłacić 200 - 250 zł. Nic zatem dziwnego, że większość posiadaczy klasyków wybiera produkty Oximo Classic, które są nawet pięciokrotnie tańsze.
Oximo Classic to wycieraczki szkieletowe, dostępne w rozmiarach od 200 do 550 milimetrów. Ramiona wycieraczek są wykonane z nierdzewnej stali a pióra z gumy wysokiej jakości, produkowanej zgodnie z najnowszymi technologiami. Oximo wykorzystuje do produkcji pióra kauczuk z domieszką silikonu. Z zewnątrz pióro pokryte jest teflonem. Wycieraczki Oximo Classic są ciche, wydajne i trwałe.
Do tego wszystkiego mają bardzo ciekawy wygląd, podkreślający urodę auta klasycznego. Wycieraczki pasują do większości pojazdów klasycznych. Zarówno do prawdziwego zabytku, jak i do youngtimera, w którym jest dużo elementów chromowanych.